sista helgen i oktober




Sista helgen i oktober inledde jag med att fira att jag hade lämnat nycklarna till vår gamla lägenhet och att den perioden i mitt liv officiellt var över. Hurra! Jag firade med tårtbuffé på Steinbrenner och sedan en liten sväng på stan med Lisa.


Vädret var helt ljuvligt och krispigt, den där sortens hösteftermiddag som jag inte kan motstå.


Senare på kvällen var det Kulturnatta! Liam och jag och en drös andra var i Hagakyrkan och lyssnade först på Jaerv och sedan på ett körprojekt med Whitacremusik. Så härligt att kunna gå på konserter igen. Efteråt gick vi till Victorian Steampunk Lab med detta gäng:






Det bästa av gäng alltså.


De andra drack öl, jag åt efterrätt, ett mycket rimligt beslut!



De nygifta! Orkar inte vad gulliga.


Sedan var det lördag och Liam och jag tillbringade hela dagen med en massa ärenden, mest IKEA och sådant. Vi hittade en soffa! Men den får ni se en annan gång. Nu till lördagkvällens födelsedagsfest, nämligen Lisas.


Alexander och Kyle djupt nedsjunkna i Muminmammans kokbok som Lisa fick i present. :)


Det var huvudbonadskalas, som synes!



Sen inträffade det exempellösa att grannarna kom ned på en drink! Lisa hade satt upp lappar om festen i trapphuset som man gör för att varna för eventuell ljudnivå, och avslutat med "titta gärna in på en drink" och då gjorde de det?! Fantastiskt!


De ställde till med salsakalas! Ja jistanes. Efter det var det lika bra att lägga undan kameran. :)


Sedan var det söndag och dags för långpromenad.



Lika vackert i gråvädret som annars.


Och hästarna jag bor granne med börjar jag lära mig utseendet på. Den här svarta tycker jag är så vacker.


Och den här. Vet inte vad någon av dem heter, men jag vet vem som hänger i vilken hage och jag hälsar på dem när jag går förbi. Det känns fint.

Shad | Black Averageness

No comments :

Post a Comment