en liten försiktig föraning om våren



Nej, någon vår var det verkligen inte som kom förra måndagen. Så dum blir jag minsann inte att jag tror att våren är här, eller ens i närheten. Nu ska det vara grått och beige i minst sex veckor till. Så är det bara. Men! Det som hände förra måndagen var att jag fick sitta och äta lunch utomhus, i lä, på en skogsslänt, vid en sjö som kluckade behagligt, och jag kunde lägga av mig jackan och sitta i bara tjocktröja och blunda och le mot solen. Och det är minsann nåt att glädjas åt när man kan. Så när jag säger "föraning" menar jag kanske mer påminnelse? En påminnelse om att våren alls finns och ska hända sen.

Men i alla fall! Jag var ute med Tove och Lisa såklart, så här kommer lite blandade skogsbilder:



Vi gick runt Stora Delsjön och det var så ljust, så ljust! Stannade för att dricka vatten efter den där hiskeliga trappan i början, och för att beundra utsikten.






Naturen ändå. Så fin, på nära håll som på långt håll. Kanske ska öva lite mer på naturfoto? Kul ju.


Vi stannade efter myren där vi som sagt hittade en plats helt i lä, där jag aldrig suttit förut.



Glömde fota medan vi fikade men tog kort på de här fina när vi packade ihop oss för att gå vidare. <3





Jag ska försöka se till att jag själv är med på bild lite då och då också. Tove och Lisa är alltid så eleganta och själv ser jag ut som en liten tomte. En glad tomte!


Och sedan gick jag hem, med laddade batterier och någotsånär redo att sätta igång med veckan.

Janet Jackson | Love Will Never Do (Without You)

No comments :

Post a Comment