snö, pizza och en ny liten människa



Häromveckan - ja nästan två veckor sen precis nu - föll det lite snö igen och jag gick på promenad med Mattias. Och hans lilla son! Precis fyra veckor gammal då.


Vi började i Majorna och jag var tvungen att ta kort på den här skylten


och gick vidare till Slottsskogen.



Solen strålade så att jag brände mig om kinderna! Haha, så dumt, men jag hade inte en tanke på det här med solen som reflekteras i vida snötäcken ...


Jag var så glad åt det fina sällskapet och en massa kvalitetstid ihop. Och lilleman bara sov och var söt. Ser fram emot att lära känna den lilla människan mer sedan. Jag kom att tänka på på hur länge Mattias och jag har känt varandra, och det är åtta år. ÅTTA år sedan jag började med hela blueslivet och allt det här? Hur fort gick inte det?


På tal om blueslivet åkte jag upp till Forum sen för att intervjua en dansare till min kandidatuppsats. Så skönt att vara där på eftermiddagen, när det är tomt och lugnt och luftigt. Och på tal om år som går, har jag i år varit i den här lokalen och dansat, från och till i alla fall, i arton år. HALLÅ VA


På kvällen var jag tvungen att gå vid Sankt Sigrids plan och promenera de två hållplatserna hem längs bäcken.



Det är för fint med snö helt enkelt.


Två dagar senare var det fredag och Liam och jag promenerade bort till Oizo ...


... där vi båda två beställde veckans vita med ricotta, mozzarella, fänkål, kapris, örtdressing och citron. Så gott.


Kvällens och livets date. <3

Sarah Kirkland Snider | Nausicaa

No comments :

Post a Comment