tapas, plugg och musikal i februari



Just nu är det ... väldigt mycket plugg. Väldigt mycket läsa artiklar till kursen jag läser, och väldigt mycket kandidatuppsats (detta med att läsa en extra kandiat bara för kul - rätt ofta undrar jag hur jag tänkte där egentligen?). Transkriberingen blev äntligen klar igår (det tog bara två veckor längre än jag hade trott ...), så nu är det dags att börja analysera materialet. Så ja, förutom det jag fotat under de senaste knappa två veckorna (och det är inte så mycket), så är det nästan bara plugg hemma framför datorn. Så kommer det förbli tills uppsatsen blir färdig och kursen är över, och just nu känns det helt okej. Det känns bra att ha sjunkit ned i den här perioden, accepterat den här lite lunkande farten på livet som studier hemifrån innebär för mig. Snart, snart får jag äntligen dra igång mina älskade körer igen.

Hur som helst tog jag mig i alla fall utanför dörren några gånger, och det var ju för väl, annars hade jag nog blivit lite tokig. Här till exempel sitter Karin och Carro och jag i pausen på Operan, härligt härligt!


Vi var nämligen och såg Kärlek skonar ingen, den nyskrivna musikal som bygger på Håkan Hellströms låtar. Under tiden fick man inte fota förstås, men efteråt kom bandet och några av solisterna ut i foajén och extragiggade lite. Mysigt!




Det var en fin föreställning överlag. Allra mest tyckte jag om arrangemangen; så svag för poplåtar i symfoniska arr, ju, och de här var välgjorda och härliga och maffiga. Och så tyckte jag om masscenerna, massvis med dans och kostym och sångare på en gång! Men allra mest luftakrobaterna. Nej vet ni förresten? Allra mest tyckte jag om att sitta där och låta intrycken bara skölja över mig, som det bara gör live. Allra mest tyckte jag om att man får gå på föreställningar igen och sitta i rum med hundratals människor samtidigt.



Efteråt gick vi till Bommens för att dissekera föreställningen samt reda ut alla Sofias ex vi kunde komma på, med hjälp av facit hon skickade (själv var hon hemma med Covid, stackaren). Vet inte ens hur vi kom in på det, men roligt var det. :)


Och när Tove blivit klar på Operan (hon jobbar ju som påklädare) kom hon också förbi. Så fint!


En eftermiddag promenerade jag in till stan och kom hem med semlor. Är ju svag för Berzeliis chokladsemla. Chokladmousse är ju väldigt mycket godare än grädde, liksom? What's not to like?



Och så åt jag lunch med de här fina! Marcus och Johanna ska gifta sig i sommar och jag ska fota och det ska bli HUR kul som helst. Vi satt och pratade bröllop hur länge som helst. Märkte hur många tips jag hade som inte egentligen har med foto att göra? Börjar nog ha en hel del bröllopsvana vid det här laget, haha!


Många kvällar hemma blir det, nu när körerna inte har kommit igång och jag inte dansar än. Just den här kvällen var jag hemma själv, och jag göttade ordentligt med äpple, lakritste, tre praliner och Claes Grundstens Sveriges nationalparker. Så gött alltså, jag är så resesugen nu! Och det här är väl det näst bästa då, att sitta hemma och planera rutter och sommaräventyr.


I onsdags var jag och Liam ute och åt med gulliga Anna och Henrik ...


... på Spanska köket där vi inte varit förut men som Anna fått tips om. Och det var vi glada för, för det var så trevligt och gott!


Tapas alltså. Ett oslagbart koncept egentligen, att välja många goda saker är ju roligare än att bara välja en god sak.


Och i torsdags var det pysselkväll som vanligt. Anna-Karin och Lisa pysslade med att sy korsetter till nästa outfit ...


... och Marie och David pysslade med beräkningar på hur man skulle kunna, eventuellt, bygga någon sorts eldstad i medeltidslägret. Och annars fikade vi mest som vanligt. :)

Yola | Diamond Studded Shoes

No comments :

Post a Comment