sista veckan i februari



Här kommer en vecka i livet, eller rättare sagt några få tillfällen ur en vecka, i bilder.


En morgonpromenad, en extra vacker och dimmig sådan. Tänk att det är sommar snart. Om tre månader morgonpromenerar jag och badar vid exakt den här bryggan.


Sen var vi och bowlade! David kom på att det är ju kul, och det är det ju! Bowling är en optimal sysselsättning eftersom man inte behöver vara bra för att ha kul. Slänga en tung grej på något så att det välter liksom, what's not to like? Min erfarenhet av sport är ju annars att om man är dålig på det så blir det tråkigt och svårt. Gäller ej bowling. Blev dock svintrött i armen och handen mot slutet av timmen och kloten for åt alla håll.



Vi uppvisade blandade koncentrerade miner.


Och vad gör jag med läppen?


Dagen efter invaderade Ryssland Ukraina. Eftersom det var torsdag var det pysselkväll som vanligt. Men vi pysslade inte utan pratade om kriget istället. Tills vi tog paus för att äta Lisas hembakade semlor. Kontrasterna i hur man har det i olika delar av världen ...


lördagen var jag ju i Palmhuset, men det har ni redan sett. Annars pluggade jag mest, och på söndagen gick Lisa, Anna-Karin, Jonas och jag ut i skogen på söndagspromenad.


Lisa hade med sig sina semlor ut i skogen igen, precis som förra året. Det är en speciell lyx att äta något joxigt och jättegott mitt i en fyratimmarspromenad.



Såhär ser jag visst ut när jag fotar Lisa!


Det här njutet!


Tycker så mycket om den här bilden jag bad Lisa ta. Detaljerna i den: semlorna färdigmonterade och redo att ätas, varm choklad i min limegröna kåsa, jackan svept om höfterna för att solen värmer så gott på den här hyllan i berget, Anna-Karins fot som sticker fram från sidan.


Och såhär ser jag ut när jag har gett min kamera till Lisa för att hon ska fota mig och vill ha den tillbaka. :)


Så småningom packade vi ihop och promenerade hemåt i guldljuset ...





... och drömde om andra dagsturer på Bohusleden, Gotaleden eller Vildmarksleden. Jag vill gå dem alla och vara ute i naturen helst jämt! I alla fall så länge jag har möjligt att pricka sådant här väder. Det är gott för min själ.

Claudio Monteverdi | Zefiro torna

No comments :

Post a Comment