helgen v. 18



Förra veckan hade jag en så fin helg! Eller en så fin fredag och lördag i alla fall. Jag började på fredagen med tårtbuffé med min älskling. <3


När han åkte tillbaka till jobbet åkte jag till Botaniska för promenad.


Ormbunkar va, vilken växt! Ser ut som det urtidsdjur den är.


Till promenadsällskap hade jag min vän Birgit, så trevligt!



Senare på eftermiddagen åkte jag direkt till Forum där det var tasterlektion i Trickeration. Har försökt lära mig den koreografin förut men sedan glömt bort det mesta, och tänkte att jag skulle ge det ett ärligt försök nu ... Men när jag kom dit fattade jag att det visst var andra lektionen av två och att jag redan missat första halvan. Jaja! Jag körde på ändå. Så HIMLA oväntat kul att dansa solojazz igen!


Efteråt var det blues after work. Jag hade inte tänkt stanna och dansa, men så blev det visst så i alla fall, så när jag kom hem vid elva hade jag varit hemifrån i tolv timmar utan att det riktigt var meningen. Härlig fredag! :)


På lördagen var jag tillbaka i Botaniska!



Jag skulle träffa Tove, och hon ville dit och titta på våren, och jag är ju inte den som är den när det gäller naturen.



Dessutom hade vi heeelt ljuvligt väder.


Så fint!





Sedan åkte jag direkt till Oskar Fredriks kyrka ...


... där Jakob dirigerade Oskar Fredriks sinfonietta och Ceciliakören i sin nykomponerade kantat plus en del Bachhits. Och jag bara njöt i fulla drag, det var så strålande musik och så helt ljuvligt att få höra livemusik igen. Måste komma ihåg att ta mig iväg på konserter oftare, det mesta kan nog gå bra om jag får höra livemusik.

Och sedan var det söndag och det enda jag gjorde var att vara hemma och jobba, med körarrangemang och uppsatslitteratur. Så då fotade jag ingenting, men var desto nöjdare med att kunna fördela mitt jobb som det passar mig över veckan. Undrar ofta om jag någonsin kommer sluta vara frilans? Den som lever får se!

Charli XCX feat. Christine and the Queens and Caroline Polachek) | New Shapes

No comments :

Post a Comment