också i april



Två veckor av april försvann i grötförkylningen. Det var segt och trist och jag blir fortfarande andfådd lite för lätt, men bortsett från det mår jag i alla fall bra nu! Men veckan innan förkylningen och veckan efter hände det i alla fall lite blandade fina grejer. Till exempel:


Glad körledare på företagsjobb! Det allra allra roligaste är ju att jobba med mina egna körer, som jag får träffa varje vecka och där jag får lära känna sångarna och verkligen få vara med om framstegen vi gör tillsammans. Men sådana här företagsgig, där jag åker ut till en eller annan konferens och sjunger poplåtar med glada människor i en och en halv timme, det är roligt på annat sätt. Att få komma dit och bara ge ut en massa musikglädje allt vad jag kan, det är härligt. Den här gången var jag ute på Öijared Resort. Så fint där för övrigt.


En söndagkväll var jag och Liam på middag med vänner vid Nya Varvet. Det var en fin kväll och efteråt tog vi en kort, vacker men alldeles för blåsig promenad ned till vattnet.


QUIZ!!! På Notting Hill förstås. Första sedan innan pandemin! Fredrik kunde inte vara med den här gången, men Mattias, Lisa och jag kämpade på bäst vi kunde utan honom. Vi vann inte men jag tror att vi kom femma eller så. Längtar redan till nästa gång.


Och sen blev jag ju alltså sjuk och tillbringade påsken såhär: med påskgodis, näsdukar och dator i soffan.


Men var UNDERBART det var två veckor senare att komma ut på promenad med Tove och Lisa! Kände mig som en helt ny människa.




De här två alltså <3


Och så blev det också ganska plötsligt vår medan jag låg sjuk inomhus. Kolla bara.


Sedan fyllde Carro år och hade traditionsenlig bingofest. Så bra grej? Såhär såg det ut förra året då vi var utomhus.


Carro hade bullat upp rejält.


Alltsååå vad gott allt detta var.


Konceptet är att alla tar med sig något man köpt begagnat, gjort själv eller rensat ut hemma, till prisbordet. Så rimligt sätt att ha priser på, och blir dessutom oftast roligare grejer än sånt som är nyköpt. Emys hemmagjorda marmelad till exempel försvann från prisbordet allra först.




Okej då, en bild till på maten. Jag krånglar inte med att ta mat-mat först och fikamat sen, som ni ser. Allt på en gång!


Måns var väldigt väldigt intresserad av alla bingo-bollar.


I förra årets blogginlägg skrev jag "Längtar förvisso tills vi kan ses inomhus också". Och nu kunde vi det. Vi sa det till varandra, flera gånger under kvällen; "oj, att vi kan vara härinne, såhär många, såhär trångt". Jag njöt i fulla drag av den här fina festen. Åtminstone ännu har jag inte börjat ta för givet att kunna ha fest.

Gang of Youths | you in everything

No comments :

Post a Comment