pysselvalborg



Förra lördagen var det valborgsmässoafton! Och vi hade valborgspyssel i Utby. Nu när medeltidsveckan närmar sig med stormsteg blir det plötsligt fart på sömnaden i gruppen. :) Ja, inte just för Liam då, han åker ju inte till Medeltidsveckan. Han stickade istället


och fick hjälp av Anna-Karin, som kan allt. :)


Jonas sydde på sin nya underkjortel i ett vackert linnetyg som jag inte fick med på bild


Marie sydde på sin yllekjortel


och Anna-Karin sydde en kaftan. David var i källaren och snickrade på en säng och själv håller jag på och fållar min mantel. Det tar ett tag att fålla för hand. Men snyggt blir det!


Så småningom dök Lisa, Alexander och Oskar upp och det blev middagsdags. Smart idé att grilla när man är många personer som har olika smak, tänker man ... Men också jättedum idé att grilla när man är många personer som har olika smak. Det tar ju hundra år att få klart allt. Men till slut så! Och gott blev det! På min tallrik: halloumi, champinjoner, sparris och majskolv (och sås som inte syns). Gott.


Och det är ju ändå lite kul att kunna sitta ute och äta middag när man firar valborg. Även om man fick ha jacka på sig och filt över benen.




Så småningom gick vi in och spelade Nåt ska bort, fast vi läste bara frågorna, för ingen orkade greja med spelplan och sånt.


Glass med minimarshmallows och chokladsås till efterrätt.



Vi blev tidigt trötta, själv började jag gäspa redan vid tiotiden. Tror att vi nog fortfarande är lite ovana efter pandemin? Då gäller det att ha ett gäng där det inte för något att man blir seg och mystrött frampå kvällen. Och det har ju som tur är jag.

Moddi | Bråtebrann

No comments :

Post a Comment