den fabulösa eftermiddagen



Igår hade jag en helt fabulös eftermiddag ihop med Åse och Anna. Vårt primära mål var att hitta en klänning som jag ska ha på ett bröllop nästa helg, men vi hann också fika (förstås) och prata en massa strunt och viktigheter. Vi hittade ingen klänning (alla var för korta/ sliskiga/ fyrkantiga (vilket jag inte har något emot i vanliga fall, det mesta av mina vardagskläder är fyrkantiga, men jag vill ha något mindre vardagligt den här gången)/ små/ helt enkelt dåliga), så då var jag trött och lite ledsen. Men det var trots det en fabulös eftermiddag.

***

Yesterday i had a fabulous afternoon with Åse and Anna. Our primary goal was finding a dress for me for a wedding next weekend, but we also had a fika (of course) and talked a lot. We didn't find a dress (they were all to short/ tacky/ boxy (which I don't mind, most of my "everyday" clothes are boxy but I want something not so everyday-y this time)/ small, so I got a little tired and sad afterwards. But all in all it was a fabulous afternoon.

Oscar Peterson Trio | Georgia On My Mind

1 comment :