våffelkalaset del I


Få saker är så roliga som kalas tycker jag! Och då särskilt födelsedagskalas (utom kanske julkalas som är det allra bästa kalaset). Och allra roligast är det när jag fyller år! För jag älskar att fylla år. När man fyller år får man ha höstmysfödelsedagsvåffelkalas och så kommer alla ens finaste vänner.


Haha, vi hade köpt marshmallow fluff att ha på, det var ganska groteskt men lite roligt sådär!


Åse var DJ ihop med mig, så det blev en prima blandning av gammal jazz av svarta amerikanska tanter, ny jazz av unga svenska pojkar, svensk folkmusik och indiepop. Vi fungerar bäst ihop!


Ungefär det första som hände var att det ena våffeljärnet gick ohjälpligt sönder, så sedan fick vi köra med bara ett. Men det var nästan lika bra det, för om man måste vänta på nästa våffla och äta bara en halv i taget så får man rum med fler över längre tid!


Detta med våffelbuffén kan vara ett av mina bästa koncept någonsin. Vi hade: glass, vaniljvisp, hallonsylt, lemoncurd, banan, kiwi, chokladsås, nutella och marshmallow fluff. Det var lite crazy!


***

On Saturday I had my birthday party, this year with a waffle theme which was quite amazing, if I may say so myself. :)

Esbjörn Hazelius | Malåberg

2 comments :

  1. Vilka mysiga bilder! Känns lite som att man har fått komma in i värmen. :)

    ReplyDelete
  2. åh, vad roligt att du tycker det! då har jag ju lyckats med bilderna. :)

    ReplyDelete