den här kören är magisk



Att repa med den här kören i den här kyrkan står just nu ganska högt på älsklingslistan. Det spelar ingen roll att jag sjunger i tre andra körer (I know ...), för när det stämmer med Härlanda Kammarkör, då stämmer det. Själv hade jag ont i nacken (konstig värk och stelhet som jag inte riktigt vet vad det är, hoppas det går över snart) på tisdagens rep och orkade inte stå och hålla noterna, så jag passade på att fota, lyssna och njuta.

Och jag säger bara: reservera 12 november 21:00 i Härlanda kyrka! Rachmaninovs Vigilia kommer att bli magisk, helt magisk. Fri entré, men kom i tid, det blir alltid fullt.

***

Rehearsing with this choir in this church is pretty high on my list of favorites right now. It doesn't matter that I sing in three other choirs (I know ...), when things are right with Härlanda Chamber Choir, then they're right. I had some neck pain (strange pain and stiffness that I don't recognise, hope it will pass soon) on Tuesday so I didn't want to stand up and hold the sheet music, so I took some time to take photos, listen and enjoy.

Sergei Rachmaninov | Blagoslovi, dushe moya, Ghóspoda

No comments :

Post a Comment