hej jag åker till skottland!



En lite nördig grej med mig är att jag älskar reseguider. Särskilt den där sorten, för det är så mycket fina bilder i och illustrerade kartor och framför allt planritningar över alla museer. Hurra! Jag brukar låna dem på biblioteket, det är billigt. De är så bra att drömma över också. Såna där med bara text och priser och adresser i går ju inte att drömma över.

Men nu ska jag inte drömma utan använda den på riktigt, för idag åker jag till Edinburgh med skolans kammarkör! (Det är alltså de som syns på bilderna från den här festen.) Det ska bli himla skojigt. Och seriös som jag är har jag tidsinställt en massa inlägg, ifall ni skulle känna er ensamma! Och sen när jag kommer hem blir det väl en resebildslavin, som det brukar bli (som t.ex. här från Budapest förra året). Vissa gillart, andra inte, har jag förstått. :) Men jag älskar det!

Jag är tillbaka på lördag och har en liten önskan. Det vore roligt om ni ville säga hej i en kommentar under veckan, i alla fall ni som inte brukar göra det annars? Jag är så nyfiken på vilka som läser den här bloggen, och det är så trevligt att komma hem till lite hälsningar, tycker jag!

Ha en fin vecka!

***

A nerdy thing about me is that I love travel guides. Especially the kind on the photo, because it has nice pictures and illustrated maps and above all, floor plans of all the museums. Hooray! I usually borrow them from the library. They're so good to dream over as well. The kind which only consists of text and prices and addresses can not be dreamed over.

But now I won't be dreaming, I'll be using it for real, because today I'm going to Edinburgh with the school's chamber choir! (They are the ones seen in the pictures from this party.) It's going to be so much fun. I timed a bunch of posts, so there's something to look at should you feel lonely when I'm gone. And then when I get home, I'll bring a travel picture avalanche, as I tend to do (like with the Budapest photos last year). Some like it, others do not, I understand. :) But I love it!

I'll be back on Saturday and have a little wish. It would be great if you wanted to say hi in a comment during the week, at least those of you who don't do it otherwise? I'm so curious about who reads this blog, and it's so nice to come home to some hello's, I think!

Have a great week!



Koop | Let's Elope

8 comments :

  1. Hej hej!
    Jag läser bloggen slaviskt! Och jag gillar alla resebilder.
    Ha det bra i Skottland!
    Kram

    ReplyDelete
    Replies
    1. du tillhör ju de där som jag vet läser, men det är ändå härligt att få höra det en extra gång! och att du gillar resebilderna förstås :) kram!

      Delete
  2. Hej!
    Jag ar sa glad for att du har en blogg och delar med dig av fantastiska bilder och texter. Foljer den med stort intresse. Onskar att du kunde kanna gladje varje dag, over att du ar du och att det i sig ar underbart och tillrackligt. Att du inte kande prestationsangest over nagot alls utan kunde tanka pa allt som ar bra och all varme du formedlar. Annas favoritmoster

    ReplyDelete
    Replies
    1. tack för den här fina, fina kommentaren! (jag gör mitt bästa för att känna så varje dag. ofta går det bra!) vad roligt att du är här och läser och att du kommenterar så fint också.

      Delete
  3. Hej! Jag har typ kommenterat en gång tidigare här. Vet inte vad jag ska skriva, mer än att för att tag sedan satt jag och Viktor på samma tåg mot Värmland, och det kändes ganska knäppt att jag (efter att ha klurat ett tag på varifrån jag kände igen honom) visste vad han heter, gör, att han antagligen skulle till Arvika, osv. och han inte hade en aning om att jag satt och visste det! Så äre med alla bloggar!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi vad roligt! ja, bloggvärlden är underlig ibland! viktor är t.o.m. mer igenkänningsbar än jag är, han är ju på bild i bloggen mycket oftare än jag själv är det :) tack för att du kommenterade!

      Delete
  4. Hej och välkommen hem, läser din blogg ibland och tittar på fina bilder och texter du bjuder på. Lite ledsamt när du deppar och tvivlar på dej själv men gott att se hur du allt mer ser de goda bilderna, upplevelserna och kan lita på din kreativitet och förmåga. Du är bra!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hej karin, vad kul att du fortfarande "hänger kvar" trots alla bloggadressbyten och allt vad det kan tänkas vara. tack för att du kommenterar så fint. du är också bra!

      Delete