hurtbulledagen



Igår var det hurtbulledagen nummer ett i Göteborg, det vill säga Göteborgsvarvet. Viktor och jag stod på mitt vanliga ställe ganska nära målet och hejade, men fick inte syn på en enda av de vi hade kommit för att heja på. Nåja! Det är roligt med folkfest och jag är så stolt över alla mina duktiga vänner. Till exempel Johan, som vi hade stämt träff med efteråt, som sprang på 1:33:25 (jag måste skryta lite med det här eftersom han är den enda i världen som inte skryter med sin tid på Facebook). Hallå! Det är ju helt sjukt och knäppt att man kan springa så fort. Men jag är lika stolt över alla de som inte sprang lika fort men som ändå tog sig runt. Och de som startade men fick ont och bröt, fast jag inte kände några såna. Hurtbullar är de hela högen!

***

Yesterday was the day of Göteborgsvarvet (a half marathon in and around the city center) and I'm so proud of all my friends who ran!

Dave Grusin | Mountain Dance

No comments :

Post a Comment