valborgskalas!



Valborgskalaset inledde vi med att fika på Da Matteos innergård för att lyssna på Svenska Manskören Boyz In Love. Det var en tillställning av typen "alla var där": jag träffade folk jag kände från musikhögskolan pre Ljungskile, musikhögskolan post Ljungskile (de är två helt olika perioder för mig och befolkas av olika människor), gymnasiet, SVF, Ljungskile och kammarkören. Ja hjälp, jag fick lite overload på social stimulans där ett tag, för mycket folk att vinka till! Men det var hemskt trevligt och Boyz In Love är ett fantastiskt charmigt spektakel, som man kan höra på namnet.


Sedan gick vi ett litet gäng upp till Vasaplatsen för att kolla på Cortegen. Jag är ganska utless på den vid det här laget och var mest med som sällskap och för att få mina godisremmar. Men det var roligt att se Johan Strömberg i paraden. Sjukt stel alltså. :)


Sen skulle vi hem till mig och skulle äta lite och ni vet hur det blir, det dyker upp fler och fler frampå kvällen och det blev ett alldeles prima kalas!

***

How we celebrated Walpurgis Night: with fika, listening to the awesome and hilarious male choir Svenska Manskören Boyz In Love, watching a parade and some hanging out at my place.

Väsen | Nitti Pomfritti

2 comments :

  1. Hej Kristin! Jag följer din blogg och tycker att dina foton är så fina och att det är tur att det finnns någon plats i världen (framför allt på internet) där någon bryr sig om att dokumentera lyckliga saker. Tack för det.

    ReplyDelete
  2. kära anna! tack! det är så roligt att du följer min blogg tycker jag.

    ReplyDelete