ögonblicksmappen


I fredags när jag skrev om att fota för att bli påmind om goda ögonblick som annars kanske drunknar, kom jag att tänka på min ögonblicksmapp. Det är en mapp på datorn där jag har sorterat ut några av de finaste händelser jag varit med om; de där som är så vackra och/ eller lyckliga att jag såhär i efterhand knappt kan tro att jag har fått vara med om dem. Att de har hänt på riktigt. Men de har hänt på riktigt och jag har bildbevis! Och det är jag som har fotat och redigerat, så jag vet att det inte är något fusk med det.

Så ibland när jag är ledsen eller ensam tittar jag i den mappen, och blir tröstad. För om en så vanlig person som jag har fått vara med om såhär många underbara stunder och så ofta - ja då kommer det nog fler. Jag vågar hoppas på att det kommer fler. Bara en sån sak som att alla bilder nedan är från bara ett enda år, 2011. Tänk att det kan hända så mycket vackert, underbart och trevligt på bara ett år. Det får mig att andas djupare.

***

Last Friday when I wrote about photographing to be reminded about good moments which may otherwise have drowned, I got to think about my folder of moments. It's a folder on our computer where I've put some of the loveliest moments I've experienced; those that are so beautiful and/ or happy that I can hardly believe they happened to me. That they happened for real. But they did happen for real and I've got photographic proof! And I took and edited the photos myself, so I know there's no cheating.

So sometimes when I feel sad or lonely I look in that folder, and it comforts me. Because if such an ordinary person as myself can have that many wonderful moments, and so often too - well then there may be more of them. I dare to hope that there will be more. Just the thought that all of these below happened in just one year, 2011. To think that so many beautiful, wonderful, nice things can happen in just a year. It amazes me.






2 comments :

  1. Närbilden på dig och Viktor är sjukt snygg! Vilka ögon du har! Vacker!!

    ReplyDelete
  2. Men tack fina du, vad glad jag blir!

    ReplyDelete