midsommar på donsö


Jakobs föräldrar lånade ut sitt hus på Donsö till oss mot att de fick låna hans lägenhet i stan. Så himla bra deal! Det är en så mysig och vacker plats. Och de hade ett helt fantastiskt ljust uterum där vi satt i många timmar och åt god mat, lekte pratlekar och göttade oss åt att ösregnat trummade mysigt på taket.


De här två nykära personerna gillar jag.


Vi trotsade sommarregnet och gav oss ut för att skaffa blomster till våra kransar. Jag kan inte knyta kransar, men Anna lånade ut sin till mig en stund.


Massor av smaskig mat.


Skålade gjorde vi så det stod härliga till.


Det här drack jag, så himla gott alltså!


Och sen fick vi manskörssång, någon som är förvånad?


SÅ HIMLA SNYGG PERSON. JAG DÖR.


De andra var också rätt tjusiga!


Framåt kvällningen blev det lite dunklare i vårt uterum.


Sen var det morgon och då satt vi på en brygga och väntade på båten hem. Och det var det fina midsommarkalaset!

***

We celebrated Midsummer's Eve on Donsö, an island in the southern Gothenburg archipelago, with dinner, good food, the drumming of rain on the roof and lots of singing.

No comments :

Post a Comment