sen sist


Sen sist har jag:


Haft min Anna över på lunch.


Gått på handledarkurs med Johan. Ja för jag ska börja övningsköra (igen). Hjälp!


Blivit arg på den här reklamen och i förlängningen alla konsumenter som går på den. För ja, Chiquita, det är verkligen skillnad på till exempel era giftiga (i dubbel bemärkelse) bananer och Rättvisemärkta bananer. Tänk om folk kunde fatta det någon gång, och att om man inte har råd att köpa Rättvisemärkta bananer har man egentligen i en sann ekonomi inte råd att köpa några bananer alls.


Sett på fotboll (!!!) hos Johan och Julia. Mest för det trevliga sällskapets skull men också för att jag uppfattar det någon form av allmänbildning att se en fotbollsmatch i decenniet eller så.


Pallrat mig iväg till söndagsgudstjänst för första gången på länge.


Haft Kristoffer över på lunch och lagat min paradrätt ratatouille. Jag har börjat inse hur bra det är att äta lunch och fika hemma hos varandra istället för ute. Det är billigare, man får ändan ur vagnen och lagar mat, man får vara ostörd och det är dessutom mysigt att hälsa på hos andra. Mer av det slaget hoppas jag på!

... och lite annat skrufs som en introduktionsföreläsning på sommarjobbet, lite träning och annat sånt svårfotograferat. Nu är jag ledig en hel vecka till och den ska jag njuta av så mycket jag bara kan!

***

This week I had friends over for lunch twice (such a great concept to just eat at home instead of going out - nicer, cheaper and cosier), watched a soccer game (!) at Julia's and Johan's place and went to the church on Sunday for the first time in a long while. I have one more week of free time and intend to enjoy it as much as I can!

Antonín Dvořák | Měsíčku na nebi hlubokém (Rusalkas sång till månen)

No comments :

Post a Comment