första veckan på sommarlovet


Förra veckan var min första sommarlovsvecka. På riktigt. Jag hade min sista lektion (min sista VFU-examination någonsin förresten, som gick jättebra) och jobbade min sista kväll för terminen i början av veckan. Och sedan dess har jag bara njutit. Sommarlov! Dansat som en tok och träffat underbara vänner. Dansbilderna kommer så småningom; här är vännerna så länge. Och allt fika. :)


Maria var i stan över förra helgen och på måndagen lyckades vi till slut få till en date, fast det först såg ut som att det inte skulle gå att få in. Fint!


Sedan gjorde jag några ärenden och när Bersa sms:ade och frågade om en eftermiddagsfika var jag ju inte den som var den.


Resten av veckans eftermiddagar tillbringade jag på skolan med att hjälpa (men framför allt hålla modet uppe hos) Anna, som hade rester i Sibelius och Logic. Hon mutade mig med rocky road, men själva hjälpen var sannerligen ingen ansträngning. Sibelius kan jag arbeta med som gott som i sömnen och Logic kan jag räkna ut om jag får fippla ett tag, och det är ju alltid gött att känna sig smart, så det var ett rent nöje att kunna svara på hennes frågor.


Sommarkväll i Göteborg.


På lördagskvällen spelade Håkan Hellström på Slottskogsvallen och jag satt på en kulle utanför och sniklyssnade med dessa fina personer. Och sedan var vi tvungna att säga hejdå för flera månader framöver. Det är så himla tråkigt att de åker "hem" över sommaren. Kan inte förstå detta påfund. Kom tillbaka genast!


Sen var det söndagkväll och jag hade date med mitt strykjärn, min godisskål och ett gäng riktigt dåliga romantiska komedier.

No comments :

Post a Comment