swingin' spring: fredagsfesten


Mer Swingin' Spring! Hade ju som sagt inte anmält mig, men på torsdags- och fredagsfesterna var jag funktionär och fick gå in gratis, hurra! På torsdagen orkade jag inte ta med kameran, men när jag såg hur fint det var där inne ångrade jag mig och bestämde mig för att fota dagen efter. Temat var "Charles Lindbergh’s flight over the Atlantic" (som ju sägs ha gett namn åt dansen), så allt var med flyg- och resetema och hur fint som helst. Så här såg det ut ungefär:


Det här var även festen då konferencieren, trumpetaren och klarinettisten crowdsurfade (fortfarande spelandes). Och sedan basisten. Med sin bas. Sin kontrabas. Och fortsatte spela. Tror att det var bland det tokigaste jag sett. Tänkte "men hjälp jag måste ha kameran jag måste ha foto på detta måste springa och hämta den". Ni vet den där reflexen jag har som kopplar in så fort jag ser något som är vackert eller fantastiskt eller minnesvärt. Och sedan: "nej. Kan inte gå härifrån nu. Kan inte missa detta. Måste vara här. Måste vara med om detta. Det får vara någon annans ansvar att fota detta".

Och sedan: "Hur kan någon vilja vara på någon annan plats i världen än just här, på den här festen, precis just nu?"

Det är den bästa känslan jag vet.

Här är bilder från onsdagsdansen på Liseberg.

No comments :

Post a Comment