blandade musiker


För några veckor sedan utspelade sig följande telefonsamtal mellan mig och en kär vän:
Åse: Duuuueeeee ... vi behöver lite hjälp med en grej ... Vi behöver visst bilder till SMASK eftersom vi gick vidare till riksfinalen ... Och typ ... gärna idag ...
Kristin: [grinig tystnad följd av tung suck] Jag har feber. Vill inte gå ut. Ni får komma hit i eftermiddag så fotar vi i mitt kök. Det kommer kosta er en tårtbuffé när jag blivit frisk!
Såhär såg det ut:


(Hur det gick? De vann tyvärr inte. Men sjukt fint ändå att Göteborg representerades av Ljungskilefolk i riks-SMASK, precis som förra året. :))

Förra lördagen sjöng jag med storband! Mitt livs första. Och det var så vansinnigt roligt, både repen och spelningen. Akustiken var hopplös och jag kunde knappt intonera alls, men det var den sortens spelning där folk trots det kom fram i pausen och tyckte att jag var den mest fantastiska sångerska de någonsin hört, ungefär. När Gabriel, som var den andra vikarien, sjöng passade jag på att fota lite:


Och här är ett porträtt på ett annat band som är någon sorts mini-utbrytargrupp ur storbandet:


Och det här är inte ett band utan mina två kära vänner Anna och Johannes:


St. Lucia | Elevate

No comments :

Post a Comment