juni-uppdatering

Nå. Det har ju varit en knas-start på semestern. En veckas tokförkylning och så nu det här knäppa ontet i foten (som har blivit mycket bättre, så jag har kunnat ta mig till spårvagnshållplatsen i alla fall, men det har inte helt gått över. Hallå, foten, Herräng om en vecka, jag har inte tid med att inte vara i strålande dansform?!). Men jag försöker tänka att jag nog behövde vila och att man (verkligen!) kan ha det sämre än jag har haft det hemma i sängen med Netflix och podcasts och böcker. Hur som helst ... några foton från junis sista dagar blev det. Här:



Först var jag ju sjuk hemma hos Jens. Honungsvattenbricka och utsikten från vardagsrummet.



En vecka senare var jag frisk, men hade skadat foten, så när det var tisdagsblues kunde jag ändå inte dansa. Surt, men jag var där ändå, för vi hade första mötet med Blues Gardeners inför 2016. Hurra! Det ska bli så kul och det är ett så gott gäng, ju.



Två dagar senare en pysselkväll som blev våffelkväll och sedan spelkväll. Bästa sorten. (Sådär ser Lisas våffla ut. Min ser inte ut sådär. Jag gojsar ihop glassen och sylten till ett enda, ofotogeniskt klet. Gott!)


Dagen efter det åt Anna, Carro och jag fredagsmiddag på Enoteca del Signore här i mina kvarter. Vi var ett ganska trött och lojt gäng - Anna hade (äntligen!) kommit hem från Australien ett par dagar tidigare, Carro skulle upp tidigt och åka till Los Angeles, och jag, tja, jag kunde ju knappt gå. Men mycket trevligt hade vi.


I lördags var det dags för Daniels svensexa! Jag hade ritat en massa kartor. Ingen svensexa eller möhippa utan någon form av skattjakt i alla fall, tycker jag. Själv kunde jag ju inte vara med på den biten eftersom jag haltade. :(




Men sedan mötte jag upp gänget när de hade hämtat Daniel och han hade tagit sig igenom alla kartor, för det var dags för brottning. (Sedan skulle du ut i skogen och grilla och quiza och sova i vindskydd och ha det mysigt, men då kunde ju inte jag gå med. Buu!)


Söt-Daniel! Vi har känt varandra i tretton år. Några få dagar kvar till bröllopet bara nu. Kul kul!

Hanson | Thinking Of You

No comments :

Post a Comment