kortspel, nyårskort och tröstchoklad



Vi tar några restbilder från februari också och börjar här, i Malmö:


5 + 7 FEBRUARI Lunch på Kok & Bok med svamprisotto och chokladtårta to die for + Jens utanför bussfönstret när jag ska åka hem.


13 FEBRUARI Jag vet att jag har sagt det förut, men: det är alldeles för lätt att äta falafel till lunch när Göteborgs bästa falafelställe ligger i kvarteret bredvid.




13 FEBRUARI Spelkväll och allehanda trams i Utby.


15 FEBRUARI Gott (halv)nytt år-korten. Efter alla års ansträngning blev jag så trött på folk som förväntar sig mina "fina handgjorda julkort" (t.ex. när jag var deprimerad 2012 och typ inte gick upp ur sängen utan bara grät och grät och en bekant frågade "men du skickar väl julkort i år som vanligt?" och jag ba "?!?!?!?!?!") men aldrig skickar några själva att jag bestämde mig för att bara göra till de som skickade till mig, så att jag slipper gnälla och bli bitter. Blev utmärkt.


16 FEBRUARI Mattias lagar - eller i alla fall gör ett insatt försök att laga - min datormus, efter att jag tappat den i golvet lite för många gånger. :)


18 FEBRUARI Fint vatten på Open New Doors.


22 FEBRUARI Tröstätning av chokladkartong! Så himla bra. Jag fattar faktiskt inte grejen med att tröstätning är så nedpratat. Det är ju awesome? Man är lite odefinierat deppig och så äter man ett par chokladbitar och så är det så himla gott och så blir man glad? Det är ju jättebra faktiskt.



25 FEBRUARI Gör färdigt en fotoalbumspresent till Johan och slår in den. Fint va?

I mars önskar jag mig: fler bröllopsbokningar för sommaren, några trevliga körrep och sångstunder, lite ljumt vårväder att promenera i och i övrigt precis ingenting som jag inte redan har.

Joel Baker | Further Than Feelings

No comments :

Post a Comment