milt ljus, frisk luft och matsäcksbullar



I lördags, på påskafton, hade varken Johanna eller jag något för oss, och vi längtade båda ut på långpromenad. Sagt och gjort, vi möttes i Skatås och tog oss runt åttan i en lagom takt. Det var sent på eftermiddagen och doftade vår och ljuset var milt och friskt.











När vi pratade i telefon tidigare på dagen sa vi först att vi inte behövde någon matsäck eftersom vi inte skulle vara ute så länge. Men mot slutet av samtalet tyckte jag ändå att jag kanske skulle ha med mig en termos choklad? Och då insåg Johanna att hon nog kunde skrapa fram några bullar ur frysen. Dagens smartaste beslut! Man ska alltid ha fika med sig. Förvandlar vilken promenad som helst till en Utflykt värd namnet.


Jag stannade och fotade träd rätt ofta.


Och när jag mot slutet av rundan visst stannade lite för ofta och Johanna började huttra menande bredvid mig sa jag "spring en vända då! Tre lyktstolpar och tillbaka! Spring spring!". Och då gjorde hon det (vilket jag också visste att hon skulle, eftersom hon är en sådan där äkta hurtbulle). Och så kom hon tillbaka varm och glad och jag fick fota ifred. Alla vinner. :)


Sedan åkte vi hem till Johanna och gjorde våfflor.


Elin och Kristian kom förbi helt spontant och de fick våfflor, de också. Det är så fint när folk kommer på att de kan komma spontant, tycker jag. Mer sånt!


Och här sitter Johanna i trappan och är lördagströttglad.

Ingrid Michaelson & Trent Dabbs | Open Hands

No comments :

Post a Comment