juldagar



Det blev jul också! Vi var ju som vanligt extremt slappa med julen i min familj (på ett bra sätt). Allting var precis som vanligt. Typ såhär:



Mamma och jag var på kyrkogården för att tända ljus på mormors och morfars grav, och träffade helt spontant på min moster och morbror och kusin med familj. Det var himla fint!


Julmiddagen bestod för min del som vanligt av sojabullar och potatismos eftersom potatismos är mycket godare än allt man kan få på ett julbord.


Och min bror såg som vanligt ut såhär när jag tar upp kameran.


Fast han kan se ut såhär också! Hej hej!


Ganska mycket slapptid, som sagt.




Frampå kvällningen när vi hade spelat spel och tittat på Karl-Bertil Jonsson och delat ut några julklappar sänkte sig det stora lugnet. Det här är den bästa biten: När folk sitter och pratar lugnt runt omkring och jag sitter i bubblan och läser och är trygg.


Julen!


Juldagen tillbringade jag med Johannes och hans familj.




Det är så OERHÖRT coolt med folk som tecknar med sina barn. Nore är ett och ett halvt år och kan liksom uttrycka typ allt som behövs? Plus cirka alla djur i hela världen. Vi sysselsatte oss ett tag med leken "Hur tecknar man ...?" och så fyller jag i alla djur jag kan komma på och så tecknar de. Alltså så gulligt. Den nedersta är en zebra tror jag (ränder på bröstet) men annars minns jag inte. :)




Tänk att jag har fått känna mig hemma i den här fina familjen sedan jag var 17, vilken lyx att få ha det kvar.

Anúna | Christmas Memories

No comments :

Post a Comment