veckan innan jul



Veckan före jul var fin och julig och fullsmockad, men inte så fullsmockad att jag inte hann med, som den har varit andra jular. I år var det precis lagom. Jag var på middag med det här superfina gänget till exempel:






<3

Och dagen efter det bjöd jag ut den här sötnosen på middag på Folk för att fira att vi har tagit oss igenom det här årt tilsammans och är starkare, och framförallt snyggare, än någonsin:






Dessa sex rätter åt vi och det var INTE äckligt.


Efteråt gick vi ut på jakt efter glass. Vi promenerade förbi alla möjliga ställen, men det var liksom ingen som hade det vi ville ha. Bara massa fancy efterrätter på restauranger, och muffins på caféer. Var är glassen?! Till slut hade vi gått ända bort till Avenyn ...


... och insåg att där finns det ju glass! Så vi gick in på Coop och köpte ett sexpack Sandwich, och sedan traskade vi flamsande ned till Centralen i duggregnet, lyckligt mumsandes på den efterlängtade glassen. Så jävla fint liv.


Sen hade vi för-jul i Trevliga Trions högkvarter:





Jag hann med min sedvanliga torsdagsfika med Johan. Vet ni vad, att ha en bestämd tid att ses så att man vet att man träffar sina allra närmaste varje vecka eller varannan = guld. Rekommenderas.


Och kvällen innan julafton tillbringade jag såklart hos Johannes familj; som vanligt är det så lätt att sammanstråla kring jul, när vi båda är och hälsar på våra föräldrar, som fortfarande bor kvar några kvarter ifrån varandra. All tid som jag kan få ha med Johannes är guld värd för min själ, jag samlar på den.

Dianne Reeves | A Child is Born

No comments :

Post a Comment