löst jox i slutet av maj



Här kommer lite mer jox som hände i maj medan jag var upptagen med annat (mest b-uppsats). Jobbpendling till exempel, bussen och färjan, en sju och ett halvt-årig rutin vid det här laget.



Den sedvanliga veckopromenaden med Tove och Lisa.


Jag härjar på med att lära mig spela noterade pianostycken. Nu såhär ett år sedan jag började aktivt försöka med det går det fortfarande låååångsamt, men bättre.


Liam och jag gjorde biskvier igen för det är så himla gott? Och förhållandevis enkelt för hur gott det är. Om man inte bryr sig om det där med att temperera chokladen då, vilket jag inte gör. :)


Vi hade massvis med lime i.


Mjölkchoklad- och limeganache inuti och blond choklad med havssalt på utsidan. Ojojoj vad gott det blev.


En fredagkväll drog Liam med mig ut på en kort promenad runt några kvarter här hemma, för jag var deppig och behövde få lite luft. Det hjälpte! Vilket han såklart visste.




Och en söndag var vi hemma hos Anna och Henrik på eftermiddagsfika, så mysigt! Det blir mycket bröllopsprat bland annat, och det är helt som det ska förstås. :)


Naturen där jag promenerar gick från tvekande livstecken i april och början av maj, till full on supergrönska överallt.



Och promenaderna med Lisa och Tove har blivit så bekväma, så standard att jag kom hem från en promenad med dem i slutet av maj med bara två bilder, och utan att ha tagit en enda bild på någon av dem - så som det ofta blir i mitt liv när jag gör något riktigt mycket; det känns mindre viktigt att fota som en tok när jag blivit van, när något inte är nytt längre. Ibland känns det tråkigt ... men ofta bara som en väldigt fin plats att vara på. Att något får vara självklart.

Daði og Gagnamagnið | 10 Years

No comments :

Post a Comment