årets två första veckor



Två veckor i januari, två väldigt lugna, stillsamma veckor, ett sorts utdraget jullov (fast det egentligen är arbetslöshet).


Vi började året med nyårsdagshäng i Utby som traditionen är. I år firade vi ju inte nyår där, men det hindrade oss inte från att dyka upp frampå förmiddagen med brunchingredienser i högsta hugg.


En liten promenad orkade några av oss släpa oss ut på. (Man slappar ju bättre sen!)



Ganska dyster utsikt över Bergsjön.


Men sen kom vi in i värmen igen och dukade upp detta bisarra gottebord. Jag höll på att säga osedvanligt bisarra, men för att vara nyårsdagen är det inte osedvanligt alls. Det brukar se ut såhär. :)



På nyårsdagen kollar vi ju alltid på Peter Pan Goes Wrong (jag räknade till femte året nu). Det gjorde vi i år också, men dessutom lade vi till A Christmas Carol Goes Wrong. SÅ dumt. SÅ roligt. :)



Framemot kvällen droppade några av och vi andra spelade När då då?



Och sedan onlinequizzade vi i flera timmar (och jag kan inte för mitt liv komma ihåg vem jag gav kameran till?) och hade en superfin kväll. Så gott att få börja året med att ladda de sociala batterierna såhär bra.


Några dagar senare gick jag och Johannes en morgonpromenad. Han och familjen var här som vanligt över jul men hade ett tight schema, nu med tre barn och allt. Men en promenad hann vi få in och som vanligt hinner jag sjunka några lager djupare ned i mig själv på bara en kort stund med honom.




Och på kvällen kom Lisa och Kyle över och spelade Everdell


medan Liam gjorde Elderflower Sours åt oss. <3




Och så gick jag som vanligt på en drös mer eller mindre mulna morgonpromenader.


Pannkaksbrunch!


Och sedan kom det lite mer snö och allt var lite finare igen. Det här är bara tio dagar sedan? Hade redan glömt att det kom snö.



Och detta att jag bor så nära naturen att jag bara kan kliva rätt ut i detta <3



Och tre dagar senare var det redan blå himmel och all snö var smält



och jag gick ut på långpromenad (en sådan där 18000 steg-promenad) med Lisa


och jag kom ihåg att det ska bli vår sen också och att det ska bli fint.


Och sedan var det fredagkväll och jag och Tove och Carro och Karin åt pizza och pratade dejter och böcker. Jag glömde helt fota tills jag stod i Karins hall och var på väg hem. Men jag är ju inte den som är den, så här får ni en bild på en glad Karin i hallen <3

Remy Le Boeuf | the Melancholy Architecture of Storms

No comments :

Post a Comment