strötankar och ströhändelser



Nämen det är inte många knop här nu alltså. Liam jobbar och så och jag jobbar ju ... inte. För det är klart att man inte kan driva körer och ha konserter när det är som det är och med nya restriktioner. Jag fattar det som att man "får" om man har en kör på under tjugo personer, och min ena kör hade arton sångare i höstas, men jag tycker bara inte att det är ansvarigt? Nu när vi vet hur mycket mer smittsamt det är att stå och sjunga på varandra än att bara prata. Nej. Så jag har ställt in båda mina "tills vidare" och hoppas att tills vidare:et blir väldigt kort.


I måndags tog jag mig i alla fall till Hisingen för att eftermiddagsfika med Sofia och Måns och det var en sån fin påfyllnad av mina batterier. <3


Det mörknade medan vi fikade och sedan när de följde mig till båten över älven såg det ut såhär ...


och från båten var Slottsberget riktigt magiskt.


Försökte måla lite en dag, tänkte att det vore väl bra att fylla min tid med något kreativt, men det blev mest bruna och beiga duttiga färgfält. Jaja, det var säkert bra för min mentala hälsa det med.


Var på Erikshjälpen i Kortedala och letade kläder till Jonas födelsedagskalas med steampunktema (!). Sen i slutändan orkade jag inte klä ut mig i alla fall ... Men jag fyndade ett pussel och köpte en present till två vänner och lite sånt, så det var ändå inte förgäves. Gick hur som helst förbi den här URSNYGGA skylten på Kortedala torg. Perfekt typsnittskombo.


Och så läser jag ju kurser. Ska hålla på och skriva klart min kandidatuppsats i musikvetenskap, men det är så rackarns svårt att få till intervjuerna trots att det nu är januari och inte fullsmockade december. Gruppintervjuer är den dummaste idén jag haft hittills under det här arbetet. Men jag gör det ju för kul, och har egentligen ingen brådska. Det kommer ju bli gjort, det tvivlar jag inte på. Under tiden har jag börjat på en kurs på masternivå som heter Samtida musikforskning - perspektiv, teorier och metoder. Den verkar superspännande än så länge, meeen vi får väl se när det blir dags för hemtenta ... Heh. Som jag sagt många många gånger under pandemin, tid har jag ingen brist på, men fokus och motivation.


I fredags kom jag i alla fall ut på långpromenad med Tove och Lisa. Måste fylla på med mer sådant, för precis som förra vändan jag var arbetslös märker jag att även om jag laddar batterierna med socialt umgänge och aktiviteter, så laddas de ur oerhört fort igen. Suck.



Men medan jag är ute, i alla fall, har jag det underbart. Fattas bara annat i det här solskenet och det här sällskapet och med småkakor i hand!


Igår var jag faktiskt på kusinträff - om än kraftigt decimerad sådan eftersom fem kusiner blev hemma, sjuka själva eller med sjuka familjemedlemmar. Ojojoj! Men trevligt hade vi alla fall. Det blev en promenad över Fjällbo ängar och lunch på Hing Wa, en väldigt väl tillbringad lördagseftermiddag.

Och nu är det söndag och jag känner mig allmänt blek och glåmig och hängig. Det är januari, va? Men januari är snart slut och sedan blir det bara ljusare. Jag håller tummarna för det!

Dodie | Hate Myself

No comments :

Post a Comment