i mellandagarna



I mellandagarna gjorde vi bara lugna och fina saker. Vi började på juldagen med en traditionell promenad och vädret var tokigt vackert.


Liam tycker fortfarande att det är oerhört roligt och fascinerande med is och var tvungen att hitta en pinne att peta för att kolla hur fruset det var. Har de inte is i England? GULLE.




Vi gick upp till Delsjön och promenerade runt på isen en sväng.



Tog en gullig selfie!


Och sedan gick vi hem och tittade på the Muppet Christmas Carol eftersom Liam blev förskräckt över att jag inte har sett den. Nu har vi ändå varit ihop ett tag, men vi upptäcker hela tiden saker som liksom är HELT SJÄLVKLARA för en själv och som inte över huvud taget har varit del av den andras liv. Så kuuuul! Liam tog med Matchmakers från England i början av december. Smakar som att vara i Chester när vi precis hade träffats och hade långdistans. Fint.


På annandagen var det också jättefint väder, men då fick jag inte med mig Liam på promenad, så jag gick själv.


Rättså fint ju.




Sen kom min gulliga bror över på annandagsfika innan det var dags för honom att åka hem till Stockholm. (Fortfarande så roligt och trevligt att ha över folk på besök och få visa lägenheten för första gången!)


En dag var Liam och jag på Jul på Liseberg, inte för att åka attraktioner utan för att det är mysigt att gå omkring och titta på allt.




Det är ju så fint där? Och så tråkigt att man inte kunde gå dit förra året. Men nu!


Okej, en till gullig selfie. Bara för att vi kan.


Vi köpte fika till halva priset (pga mellandagsutförsäljning) precis som när jag för ett gäng år sedan jobbade i kören på Liseberg. Fint!




Annars gjorde vi inget särskilt mer än att Liam spelade på Tobleronehjulet, för det tycker han är kul. Ingen vinst dock, men som min mamma (som också gillar lyckohjulen på Liseberg) brukar säga, otur i spel, tur i kärlek!


Och till slut började det mörkna och blev dags att åka hem.


En kväll skrev vi klart alla julkort och skickade. Ingen skam om det inte blir klart före jul! Det är tanken som räknas.


Och så dekorerade jag färdigt pepparkakshuset Liam och jag och Miranda började med i december. (Byggsatsen är Pippis hus förresten.) Som ni kanske vet vid det här laget gör jag gärna julpyssel och sånt i mellandagarna. Det är ju då jag har tid.


Sedan var det dagen före nyårsafton och de här fina dök upp! Miranda och Malthe körde upp från Köpenhamn för att fira nyår med oss.



Men nyårsbilderna får ni se i nästa inlägg. Jag spår mastodontstorlek på det inlägget!

Jamie Cullum | Turn On the Lights

No comments :

Post a Comment