trettondagspromenaden



På trettondagen var jag ute på en så fin och solig och krispig promenad med David, Marie och Lisa.


Vi gick vår vanliga runda längs Bergsjön (lite försiktigt eftersom det fortfarande var is här och var). Uppe på höjden låg en massa vackert gnister kvar.






Tänker så ofta på hur glad jag är som har vänner som leker (jag sa det till Liam och han svarade som det är, att det är mitt enda alternativ, jag hade ju inte valt vänner som inte leker). Vilket tråkigt liv sådana människor måste ha? Eller vad har man som är roligt i livet om man inte leker?



När vi hade gått runt Bergsjön var klockan halv tre och solen hade sjunkit rejält. Fint!




De här tre va!


Sedan klev vi upp på utsiktsberget ...


... och fikade. Vi hade glömt teskedar till den varma chokladen, så vi hittade en kvist att veva runt med, det gick också bra!


Tycker det är så fint med alla bilder jag har på fika utomhus där det är en plats åt mig. Att jag som fotograf är med i bilden på det sättet. Borde göra ett samlingsinlägg med sådana bilder. Och ljuset! Ljuset! Och sällskapet. Finaste.


Sedan gick vi ned och tillbaka till Utby igen över Fjällbo ängar.


I björkskogen råkade jag få syn på ett ljus och tyckte att Lisa kunde posera i det ljuset lite, och det kunde hon.

Och sedan: Behövde vi inte gå hem. Tänkte så mycket på att om det här hade varit förra året så hade vi bara setts för en promenad och fika ute (och så många gånger förra året som det var betydligt miserablare väder än det var idag!) och sedan hade man fått traska hem med frusna tår och ensamt hjärta. Men nu gick vi in till David och Marie och stannade där hela resten av dagen och pysslade, sysslade och beställde pizza - exakt det som jag drömde om förra året får jag ha nu. Vilken lyx!

Yasmin Williams | Juvenescence

No comments :

Post a Comment