steampunkkalaset



Jo! Det var ju steampunkfest i lördags. Jonas kom på att han skulle ha födelsedagskalas och någon (jag är inte helt säker, men Lisa eller Anna-Karin känns som troliga misstänkta) kom på att det borde vara steampunktema på det kalaset. Jag har ingen aning om varför men gissar att folk nog mest bara ville klä upp sig. Och varför inte? :)


Iklädda bland annat korsetter som Anna-Karin sytt (!!!), steampunkglasögon av målade papperskoppsbottnar, secondhandfyndade kjolar och blusar och minst en gardin


Titta! Ett luftskepp!



Men ingen slår Alexander i uppklädnad, han är alltid finast. Även när det är steampunktema.


Födelsedagsbarnet själv var svår att fota i början av kvällen när jag fortfarande hade energi till sånt, för då for han runt och var värd och sånt. Och sedan envisades han med att skåla med glaset framför ansiktet, vad är det för stil?


Bättre! :)







Annat vi gjorde vid detta samkväm: Drack många olika sorters alkohol samt hade trevligt tills klockan blev nästan två utan att jag alls märkte det. Jag fattade sen att det var för att jag hade PMS som jag var håglös och inte orkade klä ut mig. Men desto större bedrift av detta gäng och denna fest att vara så trevlig att jag hade roligt trots PMS:en, hurra!

No comments :

Post a Comment