också i juni



Juni började med positivt covidtest här hemma. Såklart vi kom hem från Copenhagen Lindy Exchange med Covid. Men det var ingen fara. Vi hade feber i två dagar och sedan kände vi oss trötta och sega i några dagar till och sedan mådde vi bra igen. Tack och lov för vaccination! Under tiden blev det sommar utanför.


När jag var frisk igen gick Tove och Lisa och jag på promenad.


Allt var så grönt så grönt!


Och så hade jag terminskonsert med Vega.


Världens finaste kör alltså! (Ja, en av de två finaste, jag har ju Sirius också.) Var så glad och stolt över dem! (Finfina bilder tagna av Sebastian Bengtsson, som jag lite hipp som happ gav min kamera till innan konserten. :))


Viktig avstämningsfika med Johan. Nu när våra respektive fjällvandringar närmar sig finns det extra mycket att avhandla!


Och sedan var jag på Liseberg


för att äta middag och spela femkamp med mina nya kollegor (!). Jag ska nämligen vikariera på musikgymnasium hela hösten och det ska bli SÅ SÅ kul. Har älskat den åldern på kulturskolan men inte jobbat på gymnasiet sedan min praktik på högskolan. Känner mig ännu mer peppad efter den här kvällen, alla är verkligen störttrevliga.


Fick så sjukt god rostad blomkål.


Och jag vann en liten liten enhörning på skee-ball! Hallå va? Jag vinner väl aldrig något med bollar? Undrens tid är inte förbi!


Sedan hade det gått en vecka, så då tog vi oss ut på promenad igen, den här gången en kvällspromenad i Änggårdsbergen.



"Det ser inte så fint ut som vi egentligen har det", sa jag. "Det ser ut mer som vi sitter och äter middag i ett grustag ...." (Det gjorde vi inte.)





De brlågröna bladen + de ljusrosa blommorna <3


Annars har jag, efter att körterminen tog slut, mest ägnat mig åt blandad administration och bokföring och en mängd olika reseförberedelser. Bland annat detta - att ugnstorka svamp och lök till fjällrisotton. Men den resan kommer senare. Först England!

Joey Alexander | Summer Rising

No comments :

Post a Comment