davids födelsedagssommarfest, år 3



Vi tyckte ju att Davids födelsedagssommarfest var tradition redan första året, och andra året kändes det självklart. Så nu på tredje året av den här strålande festen känns det som att det helt enkelt alltid varit så!


När Liam och jag kom dit på eftermiddagen ösregnade det. Tack och lov finns det altan med tak.


Med det här födelsedagsbarnet vet man aldrig riktigt vad som händer.


Vi åt grillmiddag med alla goda tillbehör under tak. Men efter någon timme kom solen fram! Och så även punschen. :)




Vet ej vad som hände här. Någon kanske stal punschen?


Vi var det vanliga gänget ungefär, med några fantastiskt fina gästspelare som vi inte brukar träffa riktigt lika ofta, som Julia och Andreas.


MOCKATÅRTAN. Den bästa.



Gullisar!


Flagga på det!


Efter tårtan plockade Anna-Karin fram sitt lekledarjag.


Då kan det, som ni ser, gå lite hur som helst.


Men denna gång började vi ganska fromt med kastning av använd tepåse. Ingen blev skadad.




Efter tekastningen tävlade vi i en massa andra grenar, men då var jag ju med och lekte, så det finns det inga bilder på.


Men sedan kom den förhatliga stövelkastningen.


Min stövel hamnade bara längre och längre åt fel håll för varje kast. Meningen är ju att man ska kasta stövel över ryggen så att den hamnar framåt, inte bakåt. Den koordinationen besitter jag icke!


Därför var jag tvungen att klappa lite tröstande på det stackars trädet jag råkade träffa ...


Men såväl trädet som alla inblandade människor överlevde i alla fall, och snart nog samlades vi på verandan medan det till slut blev mörkt ute.


Chips och dipp, temugg, körsbär, alkoholfri öl, Malibu och läsk. En stabil blanding ändå!


Anna-Karin tog nöjt hand om en chipsskål


medan Lisa nöjt tog hand om whiskyn. :) Sedan tyckte jag nog att det var lika bra att lägga ned kameran för den här gången. :)

Elvis Presley | Burning Love

No comments :

Post a Comment