swingin' spring i mobilen



Jag har ju varit officiell fotograf på WCJ:s årliga dansevent Swingin' Spring i en hel drös med år, men i år ville de ha någon annan. Och det tycker jag är 100% rimligt. Jag tycker själv att det är kul med variation, och man kan ju faktiskt förstå att det är trevligt för deltagarna att inte bara se samma fotografiska blick i alla år. Under helgen kände jag en märklig blandning av känslor: det var skönt att inte behöva vara aktiv och liksom "med" hela tiden (är det någon uppvisning? Är det något annat som händer? Som fotograf vill man ju vara överallt samtidigt), skönt att inte behöva jobba, bara dansa ... Men samtidigt saknade jag det. Jag såg så mycket vackra linjer och färger att det kliade i händerna. Och en sorts grämelse: Åh, jag hade kunnat ta så bra bilder om jag bara hade haft min kamera med mig nu! Det blir som ett beroende, det där. Och det är väl säkert sunt att bryta det ibland.

Så, ja. Då och då plockade jag upp mobilen. Bara för att lindra det värsta fotokliet. Det blir ju inte så bra bilder, jag kan inte fånga det jag skulle önska ... (Folk som är skickliga på mobilfoto alltså! Hur gör de ens! Fattar ej.) Men det blir nånting. Det blev en dokumentation av en väldigt fin danshelg, då jag var en helt vanlig kursdeltagare och dansare med dokumentationskli.


Här var till exempel ledarpresentationen. Det var ett lite mindre event i år, så alla fester var på vårt eget Forum, vilket jag tyckte var störtgött och mysigt. Det är ju ändå den bästa lokalen :)


Väldigt suddig uppvisning!



Det här var coolt förresten. Det är nämligen en hel swingout mellan de två bilderna ovan, inte bara en liten millisekunds rörelse. De hamnar alltså i nästan exakt samma positioner i varje swingout. Då har man tränat några swingouter alltså!


Min älskling och mesta danseventskompanjon. Vi är ett bra team.


Jag gick kurs som förare hela helgen och det var SÅ kul. Var helt knäckt i hjärnan, men glad!


Den här oväntade matchningen som Karin och jag dök upp till kursen i går inte av för hackor!


På lördagkvällen var det tema tropiskt och blommor! Forum var så fint dekorerat, och det var roligt att se en del av våra gamla Blues Garden-dekorationer komma till användning igen. (Blues Garden i mitt hjärta 4 ever.)


Vi nöjde oss med blommiga skjortor ...


... medan den fantastiskt fina och strålande konferencieren körde för fullt!


En kul grej som hände var att jag gick till final i mix and matchen, och att Wiktor (som jag ihoplottades med) och jag sedan kom tvåa! Den här störtfina bilden tog Thomas Wegebrand och skickade till mig.


Mer uppvisning!


Att komma hem från dansevent i gryningen blir nog aldrig gammalt för mig. Och den här gången var det första gången jag kom hem i gryningen till den här lägenheten. Hoppas på många fler vyer som denna.


På söndagens kurs var jag lite mer mör. :) Men Sandra Klack och Markus Rosendal alltså! Så glad åt deras lektioner, jag lärde mig en hel massa.


Tedans!


Mitt crew för helgen, småtrötta och glada på söndag eftermiddag! Anna-Karin, Karin och jag gick dessutom samma kurs hela helgen (fast de gick som följare och jag som förare), så jag fick hänga extra mycket med dem. (Instruktionen för bilden var "se ut som Andrew Sisters" och det tyckte jag att de skötte strålande :))

Oscar Peterson | Stormy Weather

No comments :

Post a Comment