sommarens varmaste dag



På sommarens varmaste dag åkte Karin, Tove, Liam och jag på utflykt. Liam jobbade egentligen men kunde flexa ut en halvdag, så efter lunch begav vi oss söderut på jakt efter strand och hav och bad.


Strand hittade vi, och till och med en liten ledig fläck på den, även om det var mäkta trångt. Att det var trångt störde mig inte, jag har ju tillgång till folktomma lyxstränder på andra ställen, så jag kan dela. Ja, min stackars lilla älskling förresten, vi hade glömt var vi hade lagt strandparasollet så han satt under en handduk istället. :)


Det var redigt varmt och badläge genast!


Sedan strandfika förstås.




Systrarna <3


Frampå eftermiddagen tunnades folkmassan ut och vi fick mer plats och badade mer.


Och när vi kände oss lagom soltrötta och hungriga begav vi oss till ...


... Byaregården, som ju blivit något av en sommarfavorit för mig och Liam de senaste tre åren.



Så fint att få ta med Tove och Karin till detta guldställe.


Vet ej vad Karin pratar om! :)



Så sjukt goda pizzor på detta ställe!



Men detta med att ha en fotograf med sig när man försöker äta sin pizza, det är inte alltid populärt. :)


När vi var mätta och glada sa vi hejdå till Halland och vände kosan norrut. Vid det laget hade vi redan kommit på att en sådan här varm och fin kväll borde man verkligen sitta utomhus någonstans och dricka något gott.


Till exempel på vår balkong!


Christin kom också förbi!




Så fina människor.


Jag var också glad!



Det blev mörkare och mörkare och tända ljus och temuggar kom fram.


Till slut var det alldeles kolmörkt ute, men fortfarande så varmt, och vi satt fortfarande kvar. En av sommarens finaste kvällar blev det, och balkonghänget jag drömde om när vi flyttade hit får jag med råge. Det är inte så lite det.

Little Comets | A Little Opus

No comments :

Post a Comment