mitt i januari



Blandade bilder från mitten av januari kommer här! Jag har varit så bra på att vila hela januari, både vila genom att umgås med mina vänner och vila ensam. Det har varit väldigt, väldigt bra för mig.


Men först var jag på middag med mina numera före detta lärarkollegor, för mitt gymnasievikariat är ju slut. Det var hemskt trevligt, de är ett väldigt fint gäng, och det var en himla tur att jag fick just dem till kollegor, annars vet jag då rakt inte hur det hade gått.


En morgonpromenad hittade jag några nya troll. Vi har en trollstig alldeles här i närheten och den fylls på mer och mer.


Ett annat skogstroll! Nä, men en Lisa i alla fall. En söndag var vi ute på promenad, men det var så blåsigt att vi inte kunde fika vid sjön som vi brukar. Så vi plonkade ned oss en bit in i skogen istället, där vi då och då blev förbisprungna av förvånade löpare på stigen precis bredvid.


Dagen efter tog Liam och jag ned granen. Buhuuu! Sorgligaste synen någonsin hemma hos mig.


En onsdag lunchpromenerade jag med Lisa och David och allting var så himla FULT, utom just sällskapet då. Det här brunbeigegrågröna, trista gräsmattor, gråmulet och fuktigt, och så en knallorange trasig skylt på det - nej jag orkar inte vilken gräslig kombination. Tar med bilden i bloggen bara just därför, så att inte allt ska vara så himla fint hela tiden.


Tur att jag de här två, det lyser i alla fall upp.


Och sedan återförenades quizlaget Nätta män och runda kvinnor, för första gången med full styrka sedan före pandemin! Den här gången hittade vi ingen ledig tisdag, så vi kunde inte hålla till på vårt brukliga Notting Hill. Istället blev det 90-talsquiz på Noba, i vilket vi tog hem förstapriset tack vare Fredriks enastående snabba reflexer och politiska kunskaper i utslagsfrågan. MYCKET bra! Men framför allt var det roligt.


En torsdagseftermiddag tillbringade jag på Konstmuseet. Jag strosade runt och lät former och färger fånga mitt intresse bäst de ville. Mycket vilsamt! Som här, Calder samt skugga av Calder.


Den här signaturen som kan vara en av de finaste jag sett någonsin. Den är perfekt.


Två dörröppningar som fångade mig, en svartvit och en med pastellrum i fil, som på Versailles.


Denna tavelväggsinspiration då!


Och den här tyckte jag var hemskt rolig och oväntad.


Det här var också vackert, fast på ett annat sätt.


En dimmig fredagsmorgon gick jag och Lisa och Tove ut på promenad.


Med frukost.




Mängden foton jag har av Tove där hon luktar på olika sorters mat! Jag borde göra ett samlingsinlägg.


Tove hade bakat den här supersnygga kakan. God var den också.



Fredagskväll hos Karin med Rimliga kvinnor, det är det bästa sällskapet och den bästa sortens kväll.


Finaste gänget jag vet (plus Tove som jobbade och inte kunde komma).




Fredagstrött småbarnsföräldrer som har för trevligt för att gå hem får lägga sig på sängen och vara med därifrån istället. <3


Ja ni ser ju själva vilka fina personer.


Veckan avslutades med ett balboalärarmöte där vi diskuterade kursplan för grundkursen och fortsättningskursen och nördade ned oss något otroligt, men även var tvungna att hindra oss själva från att nörda ned oss så mycket som vi hade kunnat, på grund av ren tidsbrist. Att diskutera en annan gång: Vad är shuffle*? Vad menas med expression (uttryck)? I sanning livets frågor!

*Alltså inte som musikterm utan som dansterm i balboa

Sammy Ray & The Friends | Good Life

No comments :

Post a Comment