trettondagen är den nya nyårsdagen



Vi brukar ofta umgås på nyårsdagen. Vi ses i Utby, promenerar, fikar, ser på film eller pysslar, äter pizza, ett eller annat brädspel har förekommit (det mest maxade året, 2018, stannade vi i tre dagar). Men på årets nyårsdag var folk sjuka och det blev inget häng. Då konstaterade vi istället att trettondagen är den nya nyårsdagen och tog hänget då istället.


Det snöade kramsnö och promenaden vi började dagen med förvandlades mycket snabbt till snöbollskrig istället. :)


Snön skulle smälta bort redan till natten, så vi passade på!


Varför är det alla mot Jonas, undrar ni? För att det behövs, mina vänner. För att det behövs.


Det blev ett böljande snöbollskrig där vi lika ofta pausade och promenerade en liten bit, och sedan tog det fart igen. :)




Och jag tänkte på sånt som att när jag var liten tyckte jag inte alls att snöbollskrig var roligt. Jag var så dålig på allt - kasta långt, träffa rätt, springa fort, och jag hade jättelåg smärttröskel. Jag tänkte att det var därför jag inte tyckte att det var roligt. Alla kastade så hårt och jag fick ont. Men jag är fortfarande precis lika dålig på att kasta långt, träffa rätt och springa fort, och jag har fortfarande jättelåg smärttröskel, och nu som vuxen är det svinkul med snöbollskrig. Tänk att det var personerna runt omkring mig det var fel på hela tiden, och inte mig. Tänk det va.



Men detta att springa och smyga och tjuta av skratt, så där så att det bara bubblar i hela kroppen, för att man leker - vilket liv!


Lisa tog denna bild!


Sedan var vi trötta och vände hemåt.


Dukade upp ett rikligt fikabord som vanligt och bänkade oss i soffan.


Oskar hade gjort ett quiz som orsakade dessa extremt koncentrerade miner hos Marie och Lisa. David fokuserar mer på fikat. :)


Och sedan tittade vi på Peter Pan Goes Wrong som vi alltid gör, och jag upptäcker fortfarande nya detaljer och tycker att det är fantastiskt roligt. Språkhumor va! David, Marie och Lisa skrattar medan Oskar mest verkar ha somnat ...


... och Jonas kostar på sig ett milt leende. :)


Och sedan satt vi där hela kvällen och hade det gött. Och tittade på Svanprinsessan, på Lisas uppmaning. Det var inte den bästa animerade film jag sett i mitt liv :). Och åt pizza. Och tittade på På Spåret. Och slöade lite till. Mycket bra!

No comments :

Post a Comment