trettondagsbalen 2023



Jaha, vad är de nu ute på för upptåg, tänker ni? Jomen det var ju trettondagsbal på Operan! Min nionde, men första sedan 2018. Det känns väldigt längesedan och som igår.


Vi började med tidig middag på Pinchos. Det var det enda på gångavstånd från Operan som hade öppet klockan 16. Det var många år sedan jag åt där senast, och jag minns maten som trist i bästa fall, men den här gången var det trevligt! Förutom att det var oerhört trångt mellan bordet, man fick verkligen klättra in på sin stol.


Liam var med!


Och Lisa! Och Jonas där bakom, men det var för trångt i hörnet för att komma åt att fota honom.


Och Anna-Karin ...


... som hade en KARL med sig! Kolla det va. Välkommen i bloggen Hans!


Jag drack den sötsliskigaste drinken av alla och var mycket nöjd med det.

Sedan travade vi bort till Operan och gick på musikalkonsert. För det var årets tema på konserten, ett medley från alla (eller nja, de flesta - till exempel saknades Rent, vilket var tråkigt) musikaler som satts upp på Operan sedan invigningen 1994. Jag har sett nästan hälften av musikalerna trots att de började när jag var tio, det tyckte jag var kul. Men hur som, en fantastiskt härlig föreställning.


I pausen mellan konserten och dansen tog vi som sig bör många många bilder. :)



Lurigt att få en bild på oss som vi alla ser rimliga ut på, men vi gjorde vårt bästa.



Sedan tänkte jag göra detsamma med herrarna, men de var stört omöjliga! Jaja!


De här två kan man dock alltid lita på.


Och här är jag!


Hej!


Och här är mitt snyggo till kavaljer, sambo och livspartner!


<3


Och kolla förresten vilka jag hittade - Carolina, Andreas och Hanna! Det var rena gymnasieåterföreningen! Så fint att se dem.


Och sedan dansade vi! Det blev inga bilder på wienerkapellet som spelar först, för då dansade jag en massa hittepåvalser och så var det ändå för trångt för att fota. Och sedan kom storbandet på och då dansade vi lindy förstås. Musiken var som vanligt på balen för sen för min smak (alltså för mycket crooner, för utslätat och för lite SWING) men musikerna är ju svinduktiga, så man kan ju njuta av hur bra det låter även om det inte är det bästa att dansa lindy hop till. Och på något vis är det ändå alltid roligt att dansa i ett sådant här läge, på Operans stora scen, med glitter och finklädda människor överallt. Det är fest, ju.




De spelade en eller annan tango också. Lisa och Anna-Karin antog utmaningen med övertygelse och glöd!








Sedan dansade vi hela kvällen, tills bandet vid halv ett eller så avslutade kvällen. (Återkomst i bloggen för Martin, vars bröllop jag fotade 2019!)



Och vid det laget var kanske några lite trötta, så det var nog lika bra det. :)

Lina Nyberg & Musicmusicmusic | America

No comments :

Post a Comment