helgen


Jag har haft en jättehärlig, blandad, inspirerande helg! Vilat har jag gjort och kalasat, gått på konserter, träffat vänner och varit ute. Allt jag behöver på en enda helg. Såhär såg det ut:


Här står vi och väntar på Veronica Maggio (jag använde Viktor lite som klädhängare för min scarf medan jag rotade efter kameran, det blev väldigt tjusigt tycker jag). Det var mer ett jippo än en konsert kan jag känna såhär i efterhand; så galet hypat och så vansinnigt mycket folk, men egentligen låter det bättre på skiva. Det var roligare att åka Balder ihop med halva klassen sedan efteråt. (Jag älskar Balder!)


På lördagen var jag i stan igen, den här gången för att äta lunch med Kristoffer på Melody Bakery (gott!). Och i vanlig ordning trevligt att träffa honom!


Sedan promenerade jag bort mot Slottskogen. Där satt den här fina men sorgliga lappen.


I Slottsskogen (ja i hela stan egentligen) såg det ut såhär överallt! Jag skulle egentligen försöka få en skymt av Johan medan han sprang, men det misslyckades jag med det här året, det är så tjockt med folk som springer att det är lätt att missa den man tittar efter. Men jag hade stämt träff med honom vid målet, så jag fick se honom ändå. Då var han knarkig och skrattig kan jag säga! Johan är ju beroende av att springa, så när han har sprungit sådär långt (en halv maraton, 21 km) är han helt bubblig i huvudet. 1,33,59 sprang han på eftersom han är en hurtig hurtbulle! Och jag är en stolt bästa vän kan jag säga!


På kvällen åkte jag tillbaka till Ljungan för grillning vid havet. (Mer bilder kommer, såklart.)


Söndagsförmiddagen tillbringade Åse och jag i soffan i köket med bok (Åse) och bildredigering (jag). Lite överblivna marshmallows från gårdagen på det så är det ungefär allt jag vill ha av en söndag: lugn, sällskap, godis och något att läsa/ småpyssla med, utan att man behöver resa sig från soffan på flera timmar.


Sedan kom mina föräldrar och plockade upp mig på väg hem från landet. Så fort vi kom hem till dem i stan gick mamma ut i trädgården och tittade på sina blommor/ jagade efter sniglar. Hennes trädgård är som mina foton, kan man säga. "Men vad ska du ha med alla de här bilderna till?" brukar hon säga när jag går igång med mitt klickande. "Men vad ska du ha med alla de här blommorna till?" svarar jag då, och då förstår hon.


Sedan gick jag bort till kyrkan för att lyssna på en konsert med en av världens bästa och snyggaste körer, Härlanda kammarkör. Jag har ju kör-uppehåll sedan Johannespassionen (framför allt för att jag inte kan följa med till Krakow på grund av sommarjobbet, så då kändes det onödigt att pendla in varje tisdag för att lära mig ett program som jag inte ska sjunga. Dessutom var jag körtrött i allmänhet), så jag var inte med själv.

Det var väldigt spännande att se och höra sin egen kör, det får man ju aldrig tillfälle till annars. (På bilden är de två ungdomskörerna med också, de gör Förklädd Gud av Lars-Erik Larsson tillsammans.) Jag tänkte på en massa saker som man inte vet när man är med ... till exempel hur otroligt tråkig och konstig kören ser ut! Hjälp, vi har arbete att lägga ned där. Men det låter ju helt otroligt bra.

En tokfin helg, helt enkelt, och vad härligt det är att man mer och mer inser vad som gör en lycklig och som får en att fungera.

***

A brilliant weekend with lots of fun: a concert with veronica Maggio, a lunch with Kristoffer, watching Göteborgsvarvet, grilling by the sea, quality reading time with Åse, spending time in my mother's garden and listening to a concert with my own choir.

Härlanda kammarkör | With A Lily In Your Hand

No comments :

Post a Comment