hommage till slagverkarna



Så mycket hjälp och glädje jag har fått av att hänga med och/ eller lyssna på de här människorna (och tröst, de gångerna jag har varit tjurig och bara det koncentrerade lugnet i slagverksrummet har varit ett tillräckligt tryggt gömställe), så mycket jag lärt mig rent musikaliskt och så inspirerad jag varit och blivit till att skriva mer och finare musik ... Helt klart är de värda ett eget blogginlägg, de fina slagverkarna. De är så grymt fokuserade också! ... ibland. :) Fotona tog jag igår under två rep inför en konsert senare på kvällen. Musiken var Richard Johanssons smått fantastiska Etudes Heureuses I och II.

Det verkar som att Blogger råkade slarva bort en del kommentarer under avbrottet häromsistens. Om ni skrev något snällt kan ni väl göra det igen? :)

***

I've gotten so much joy and help from hanging out with/ and or listening to the percussionists. And comfort, too, those times when I've been cranky and only the concentrated calm of the percussion room has been a safe enough hiding place. I've learned so much about music and become so inspirid to write more and better music. So they are definitely worth their own blog post, the beautiful percussionists. I took the photos yesterday during two rehearsals for a concert later that night. The music was the quite amazing Etudes Heureuses by Richard Johansson.

P.S. It seems that Blogger has erased some of my comments lately. If you wrote something nice, please tell me again! :)


No comments :

Post a Comment