8 mars


Jag vill komma ihåg att det här årets 8 mars var en sån himla fin dag. Jag vill minnas det också, så att man ska orka med den här kampen. Trots all skit som hände i Malmö på natten och trots all liknande skit som händer överallt hela tiden. Trots det, så fanns också detta: att det var en sådan värme där i demonstrationen, att "alla var där", att vi hade roligt, att vi vill nånting, att vi vill dela styrkan och svagheterna, att vi är många. Och all den där värmen; den finns, utan att ens det allra minsta förminska allvaret i de brott mot mänskliga rättigheter som pågår samtidgt. För om jag inte kommer ihåg allt det fina som också händer så går jag under. Och det vill jag inte.


Jag började med att möta upp Joro & Sofia ...


... som lite casual råkade visa upp sina förlovningsringar. :)


<3


Sedan träffade jag på Sara ...


... och gick en vända med alla de här fina personerna.


Matilda & Kip var där


och Robin var där.


Ja, precis så!

Robyn | Indestructible

No comments :

Post a Comment