den filosofiska bastubrunchen



På temat "vad lätt det är att ha trevligt" då, igen. Att man bjuder in en massa vänner av samma kön (just den biten var simhallens påbud, inte vårt) till bastubrunch på Valhallas relaxavdelning och så sitter man där i fyra timmar, pratar om livet och har det helt underbart. Vad lätt det är. (Ja, jag passade på att simma några längder i stora bassängen också bara för att jag älskar att vara i vatten så mycket. Och så var jag tvungen att gå och dyka lite för skoj och hoppa från hopptornet. Fast bara trean var öppen, och det var lika bra, för jag hade nog inte vågat hoppa från femman ändå.)


Vi hade knytisbrunch och åt hembakta frallor, scones och muffins, lemoncurd och mjukost, all frukt man kan tänka sig, choklad, skorpor och kakor, pannkakor och direktimporterad Västerbottensost. Och drack mimosas. Sen var magen som en boll. En mycket glad och bra boll.


Vi badade i en småkall bassäng. Jag bara tänkte "jaha! Har man badat i fjällbäckar eller har man!" och hoppade i (dock ej utan vissa skrik och frust. Det hör till!).


Vi bastade tills vi blev alldeles mosiga.


Här har vi ett självporträtt av en nybadad, nybastad, nytvättad, nypratad, nyskrattad och alldeles mjuk och nöjd person.

Frida Sundemo | For You, Love

No comments :

Post a Comment