veckan som gick



Börjar veckan med eftermiddagsfika med en av de två personer jag allra mest längtar efter att få träffa efter en tokig helg.


Tisdag och bluesträdgårdsmästarna läser utvärderingar. Så jäkla fint alltihop, vi får vettiga synpunkter och åsikter och massvis med kärlek.


Sen blir vi kvar till sent och plockar ned några kvarblivna dekorationer ... Eller kanske mest hänger, jag vet inte. :)


När jag kommer hem är klockan två eller sådär och jag tycker att det är rimligt att sätta mig och äta nattamat och redigera bilder. Så då gör jag det. Visst finns det nackdelar med att vara sångpedagog och ofta jobba kväll, men det finns stora fördelar också. T.ex. att man inte jobbar på morgonen ...


Dagen därpå har vi premiärspelning med Kristin Ladström band. Mer bilder kommer!


På torsdagen efter en lång arbetsdag tar helgens och gårdagnattens sömnbrist slutligen ut sin rätt och jag känner mig som på bilden ovan. Trött, så trött. Men sedan fick jag avsluta kvällens körrep i ett soffhörn, och jag fick göra det omhållen av en bas i vars bröstkorg det mullrade mjukt när vi sjöng Wild Mountain Thyme. Och det fanns energi att hämta i det, energi som jag orkade gå hem med.


Söndag och övningskörning. Egentligen skulle vi till Kungälv, men så hann jag inte byta fil på ett ställe, blev glad åt äventyret och tyckte "vi kör åt det här hållet istället!". Vi kom till Härryda, sen var jag trött och vi fick ta paus.

Viba Femba | Oberoende vad fursten säger

No comments :

Post a Comment