helgen v. 5



Här kommer lite ditt och datt från förra helgen. Jag har märkt att det är extremt bra för min mentala hälsa att komma ihåg att fota lite då och då, och att redigera och lägga upp blogginlägg dessutom. Så det fortsätter jag nog med ett tag, fast det inte känns som att det händer så mycket eller blir så intressanta blogginlägg.

Hur som helst, vi inledde vår helg på fredagskvällen med att promenera bort till Vasastan och köpa hem pasta från Enoteca Signore (som väl är det närmaste jag kommit att ha en restaurang som stamställe någon gång, då när jag bodde i de kvarteren). Jag beställer ju alltid samma sak, tryffelpasta med svamp och sparris. Så himla gott! Sedan rapade jag tryffel hela kvällen. :)


På lördagen pysslade jag lite med mina album och stämplar och sånt jox. Också bra för den mentala hälsan, när jag väl kan hitta lugn och fokus nog att ta itu med något pyssligt.



Och sedan tog jag med mig den här gulliga fåntratten på promenad. <3


För det var semmeldags! Och jag har lärt mig att ska jag få med mig honom ut är det bäst att ha ett mål. Det här med att ta en promenad bara för att ta en promenad är han alldeles för rastlös för.



Och titta där vem vi hittade bakom disken på Ahlströms!




Jag är fortfarande så glad åt den här vintern, den här snön och ljuset.


Vi kände oss lite äventyrslystna och köpte därför en vaniljsemla och en kanelbullesemla att dela på. Kanelbullesemlan var väl helt okej? Men vaniljsemla köper jag inte igen. Det var kul att ha testat, men för mig är det mandelmassa som gäller hela vägen.


På söndagen hade vi planerat gruppaktivitet!


Umgås måste man ju och kan man inte ses inomhus får man väl hitta på en aktivitet som går att göra utomhus, tänkte vi, så då blev det kubb och grillning!


Kubb funkade sådär, man blev rätt kall trots många många lager och trots att jag joggade runt planen varje gång det var det andra lagets tur, för att hålla värmen. Men sedan körde vi kubbstafett istället, då fick man upp värmen rejält. :)


Vi hade s'mores också! Min svämmade över lite, men det gjorde ju inte smaken sämre. :) Och det var den helgen! Nu när Liam jobbar heltid igen (och trivs! Det är så himla bra) får jag också mer helgkänsla än innan, när alla dagar var likadana. Det känns skönt. Det är inget kul att ha helg när alla dagar är helg, eller ingen, eller snarare: när alla dagar är varken vardag eller helg. Det är bättre såhär.

Odetta | Hogan's Alley

No comments :

Post a Comment