ett septemberbad och en födelsedagsfest



I mitten av september var Lisa och jag på en så fin långpromenad. Vi tog den vanliga slingan från Skatås och runt Lilla Delsjön.


Finsällskapet!



Vi parkerade oss vid viken längst bort. Jag hade räknat ut att det nog skulle vara lättast att gå i vattnet där (hade ingen lust att halka på stenar nu när det inte direkt var sommarvarmt varken i vattnet eller i luften).


Nybadade och glada! Det var redigt friskt i vattnet! Men så gött, så gött.


Sedan hade vi minsann gjort oss väl förtjänta av finfika med äpple, nötter och hembakta kakor.



Och sedan promenerade vi vidare runt sjön och tillbaka till Skatås ...


... där vi krånglade på oss cykelhjälmarna och rullade hem. Med betoning på rullade! Det tog mig sex minuter att cykla hem från Skatås. Mycket mer att cykla dit, på grund av helvetsbacken. Men den mödan får man alltså igen på hemvägen.


Och vad har vi här då, lite senare den veckan? En pizzafest!


Vi var några smarta som mest höll oss i köket där Karin - vars fest det förstås var - grejade med pizzorna. I köket får man smaka först. :)


Where the magic happens!



Ja ni ser ju.


Sedan lekte vi charader förstås.



Det blev skrattkalas förstås.


Och en löjligt god efterrätt förstås.


Den vackra värdinnan! Tack för en härlig fest, Karin. <3


Och vad säger ni om den här fantastiska klädmatchningen? Det var inte ens temaklädsel! Vi bara var såhär snygga alldeles av oss själva! Ojojoj! Jag kanske skrek en liten aning av lycka när jag först klev in på festen och såg vad Lisa, Tove och Christin hade på sig.

the Beths | Expert in a Dying Field

No comments :

Post a Comment