livet i början av september



I september jobbade jag. Mycket. Och var ännu tröttare än jag är nu, längre fram på hösten, när allt är lite mindre nytt. Tack och lov hann jag med en del socialt liv på helgerna, annars hade jag väl dukat under av energibrist.

Första bilden är förresten inte ens från september, utan en av extremt få bilder jag tog under augustis andra halva, från ett kvällsdopp i sjön med min älskling. Detta att ha gångavstånd till badet kommer jag inte tröttna på.


Första helgen i september fotade jag bröllop (bilder kommer) och sedan kom Liam och hämtade mig i Botaniska direkt efter jobbet så att vi kunde åka till ...


... Elins och Kristians inflyttningsfest. Hurra så trevligt!


Jag fick ypperlig hemkokt svartvinbärssaft att dricka, så gott.





Och annars bara pratade vi och hade trevligt (och dansade) i timmar.


Dagen efter promenerade Lisa och jag upp till sjön för ett eftermiddagsbad. Det han bli bra mycket kyligare i vattnet på bara en dryg vecka, men skönt!



Sedan promenerade vi ned igen och sedan satt jag och tittade på medan de här tre älsklingarna lagade mat åt mig (och sig).


Förlåt Lisa men den här bilden kunde jag inte motstå :)


Ny helg, nytt kök att umgås i! Denna gång var det lördagkväll med brädspel hos Jonas. Och som en extra lyx var Elisie på besök från Stockholm!


David fick Lords of Waterdeep i födelsedagspresent av oss för ett par år sedan, och vi köpte det på rekommendation av en som jobbade på Science Fiction-bokhandeln, utan att helt veta vad vi gav oss in på. Nu är det ett av våra favoritspel.



Bistra och betänksamma miner! Det ser inte ut som att man har så trevligt när man spelar brädspel. Men det har vi.


Sedan tog jag en bild utan att det var helg! Tänka sig. Här är jag på operan och ser Brudköpet med mina elever, ändå en go grej med att vara sångpedagog.


Och helgen efter det var jag bjuden på middag hos Karin.


Ojojoj vilken god mat hon lagade. Pasta till varmrätt och en helt utsökt cheesecake med pistagekräm, ja hjälp.


Finfina Karin själv! Det är en himla tur, som sagt, att jag har alla de här fina. Hur får man annars energi till att ta tag i nästa arbetsvecka? (Mvh 97% extrovert.*)

*Har på riktigt fått detta testsvar i ett sånt där internettest man kan göra. Inte för att man ska ta dem på särskilt stort allvar, men lite kul är det ju.

the Suffers | Don't Bother Me

No comments :

Post a Comment