andra halvan av juli



Mer julibilder! (Här är första halvan av juli.) Jag ägnade en hel tid åt fjällvandringsförberedelser, som att ugnstorka ägg att ha till frukost. Jag kan inte rent hälsomässigt rekommendera det eftersom man måste torka dem på 50 grader vilket är en toppentemperatur för bakteriebildning ... Men det blev faktiskt rätt gott! Och en väldigt bra fjällfrukost för mig som inte klarar av gröt.



Jag badade vid första bästa tillfälle, som den här toppentorsdagen med dubbelbad. Först morgondopp med Lisa i Delsjön ...


... och sedan kvällsdopp med Utbygänget i Bergsjön.


På balkongen är det fint ljus i alla fall, trots att jag försummat allt vad växter heter i år. Känner mig lite ledsen över det, för det var så fint förra året. Jag får satsa mer nästa säsong. Lite solrosor och luktärter var ju inte så svårt.


Men på tal om hemmafix så målade vi om i vårt sovrum! Äntligen! Det har varit lite av ett bortglömt sorgebarn, det är ett ganska trångt rum, och har varit kalt och kargt och vitt och trist. Och så har vi skjutit på att måla om och göra mysigt för att det innebar en massa beslut - hur ska man kunna välja färg, till exempel?!


Som alla andra millennials landade vi i någon sorts grågrön salviavariant till slut. Och det blev SÅ FINT. Vi var så DUKTIGA och noggranna och det blev superbra. Heja oss!


Sen fyllde Tove år och hade kalas!


Bland annat var de här fina personerna där:





Hurra för Tove och för fina kalas!


Och sen åkte jag till Ramundberget. Och sen åkte jag hem, utan att fjällvandra. Det var ledsamt att det blev så. Jag ska skriva ett helt inlägg om det snart, fjällvandringen som inte blev.


Det var måndagsdans ute, som det är på sommaren, och en fin kväll att dansa litegrann men mest sitta på en picknickfilt och prata strunt.


Anna och jag åkte till Vrångö och det blev en av sommarens finaste dagar. Vi var där tidigt och hittade en alldeles egen strand (egen i flera timmar i alla fall, och trångt blev det inte sen heller).


Anna hade bakat fantastiska kladdiga bullar. Fika efter bad, vilken otrolig uppfinning ändå!


Vi promenerade en sväng runt Vrångö. Ljungen blommade och det var otroligt fint.


Anna kan dyka baklänges! Mycket coolt.


En dag att spara på.


Och senare samma kväll, julis sista dag, var det balboa igen. Så glad att vårt fina balboacommunity håller igång även över sommaren precis som lindyn gör. Älskar de här nördarna alltså. <3

Symbio | Parting Road

No comments :

Post a Comment