senegal dag 5: ett danspass och ett gig i en vägkorsning



På nyårsdagen tog vi ett danspass på stranden!



Det var galet jobbigt och svettigt och galet roligt. Nog roligaste träningspasset jag haft på år och dar.


Och efteråt kände jag mig såhär! (Alldeles precis innan jag kastade mig i havet.)


Knäppte en bild på försäljerskor på stranden i all hast. Kan ju inte motstå alla dessa färger och mönster.

Dagens Sobo Badè-bilder (de avtog något i mängd efter några dagar, när det hela hade smält in i mig lite mer):



Tillbringade eftermiddagen i hängmattan p.g.a. AWESOME.


Sedan hade vi ett ganska trött rep (här sitter Filip och väntar - alltid var det något man skulle vänta på i Senegal).


Och sedan sjöng vi i en vägkorsning i byn, för en massa barn och andra som efter en stund vågade sig fram för att lyssna. Mitt livs märkligaste gig hittills.



Toubab Dialaw.

Sedan fotade jag inte mer, för sent på kvällen hade vi gig i teatern (vilket såklart blev en dryg timme försenat av anledningar som inte jag, och troligtvis ingen?, vet), och vi var trötta redan innan, och vi skulle gå upp kvart i fyra morgonen därpå, och energin var inte på topp; men vad gör man? Man bara kör.

No comments :

Post a Comment