förkylningsdagar & terminsstart



På årets första dag vaknade jag knallförkyld (jag hade haft en strålande fin nyårsafton innan dess, som ni snart ska få se). Sedan var jag det i nästan en vecka. Och vet ni, det passade mig utmärkt. Jag gick hemma och slöade mest, och det var ju ändå ganska precis det jag hade tänkt göra på jullovet: jag pysslade lite och låg i soffan och tittade på Project Runway, åt det sista av julchokladen och var så sjukt nöjd med timingen. Jag blir ju alltid sjuk på lov, men den här gången prickade jag in förkylningen i stilleståndet mellan nyår och trettondagsbalen, då jag hade ganska tomt schema (jag hade ett rep inbokat, men det var ingen katastrof; desto tråkigare var det att jag missade en date med Maria, som ju inte är här i stan så ofta. Det var det enda som var ledsamt).


Ett par korta dagar låg det snö ute och ljuset blev sådär vinterfint.


En sista julklapp till mig från Jens hade till slut kommit med posten, så han hängde upp den i en dörröppning som överraskning. :)


Såhär ser det ut när jag breder ut mig med mina vilo-sysselsättningar i vardagsrummet: Pyssel över hela matsalsbordet, och strykjärnet redo i bakgrunden. :)

Sedan blev det terminsstart, och veckan som gick har varit ganska tröttsam. Jag har inte varit helt återhämtad, och verkligen inte sugen på att börja jobba igen. Det blir väl lättare när jag kommer in i det lite mer (och när jag får träffa mina kära körer igen), men just nu känner jag såhär över att det är måndag imorgon: BLÄRGH.

Selah Sue | Summertime

No comments :

Post a Comment