sexton bilder i en lista



En bild från en plats jag älskar Bastun vid Alesjaurestugan. Ja det är inte bara bastun jag älskar utan hela stugplatsen och sjön och liksom åh. Fjällen är finast av allt och Alesjaure är det finaste i fjällen.


En bild från en tillfälle då jag kände mig snygg På danskväll i september 2014. Hade bestämt mig för att verkligen anstränga mig för att få Jens intresserad av mig. Jag ville känna att även om det inte funkade så ville jag ha verkligen försökt. Det funkade ASBRA! Folk som gick förbi mig typ hajade till och flera sa saker som att det lyste och glittrade om mig. Well, jag var så himlans tokförälskad också.


En bild från då jag kände mig glad På nyår hade vi så himla, himla roligt! Då var jag väldigt glad.


En bild på en bra dag i mitt liv Näst sista dagen i Senegal för nästan precis ett år sedan, då jag bara njöt och njöt.


En bild på någon jag beundrar Min syssling Solveig är så himla bra. Omtänksam och stark och snäll och så sjukt rimlig.


En bild på min favoritplats hemma Jag gillar vardagrummet mest! Det är störst och innehåller mest färg, krafs, röra och pyssel.


En bild på någon jag tycker om Jag gillar min mamma!


En bild på en favoritpryl Min dator är bra! Den är snäll, kan göra precis allt jag vill att den ska kunna göra och krånglar aldrig.

En bild på ett oförglömligt ögonblick Jag har ju ganska bra bildminne och har många ögonblick inpräntade i minnet - men det känns nästan som att förhäva sig att påstå att något ändå skulle vara oförglömligt. Jag vet inte vad som kommer vara viktigt om femton år? Jag kanske får leva femtio år till? Vad är det som finns kvar då? Fantastiska ögonblick har jag många; oförglömliga - det vet jag inget om.


En bild på en stolt stund Detta att jag dirigerade alla dessa underbara vänner - och att de ställde upp på rep och konsert med sin egen dyrbara tid bara för att jag bad om det - i ett stycke som jag har skrivit, på min examenskonsert 2013. Då var jag stolt.


En bild på något roligt Denna bild på mig i Gryffindor Common Room på Warner Bros. Studio Tour i London - alltså det var så amazing.

En bild från när jag var arg Den här är för svår! Jag kan inte riktigt komma på att det kan ha tagits någon bild när jag har varit arg?


En bild på när jag var ledsen Den här bilden tog jag när jag var på väg till Tate Modern i januari 2013, men började gråta så mycket att jag fick vända och gå tillbaka till hotellrummet och skype:a med Johan tills det kändes bättre (Anna och resten av mitt resesällskap var på en annan utflykt just då). (Det här var när jag mådde som sämst efter att det tog slut med Viktor, ni vet. I bloggen skrev jag såhär om det då: "Det var så himla bra att jag åkte. Anna har pratat länge om att hon skulle fira sin 25-årsdag i London, och jag har förstås tänkt åka med. Och sen bröt jag ju ihop och tänkte att det kanske blir svårt att vara ihopbruten i London. Sen tänkte jag att jag är ju ledsen hemma i vilket fall, så jag kan väl lika gärna vara ledsen i London. Och det var så rätt tänkt.")


En bild på min bästa vän <3 <3 <3


En bild på något gott Ja, ni vet ju att jag är stammis på Berzelii Choklads eftermiddagsbuffé vid det här laget.


En bild från när jag var liten Jag har faktiskt inga på datorn och orkar inte fota/ scanna just nu - jag kanske borde göra det så att jag har ett litet bibliotek? Jag var ganska gullig som liten, och en mycket bestämd ung dam, som min familj gillar att påpeka, hehe. Men den här får duga istället för visst är jag ändå ganska liten på bilden? Från våren 2002, då var jag 17 år.


En bild på mig i en annan stil Denna skämsbild från sommaren 2007 är ren och skär komik om man har det etthum om vad som är trendigt i lindyscenen idag. Trenden nu är ju att alla klär sig i "vintage" eller saker som påminner om "vintage", och musiken vi väljer att dansa till ska helst vara så "autentisk" som möjligt. (I själva verket är det vi dansar till bara en viss, utvald av det man vet spelades på t.ex. Savoy - rumba, anyone? Ändå finns det många som tror att just nu gör vi det på "rätt" sätt. Jag ba: Men allt som är nu är liksom också bara trender? Om lindyn överlever tjugo år till kommer det se ut på något annat sätt - tro mig.)


En favoritaktivitet Åka på bluesdansworkshop och få lära mig nya saker, upptäcka nya band och stilar och dansa med vänner från hela Europa.

Listan kommer från Underbara Clara.

the Chainsmokers ft. Halsey | Closer

No comments :

Post a Comment